ایلنا نوشت: در پی اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حمید روحانی در ارتباط با تاریخ انقلاب و شخص آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و انتشار آن در یکی از روزنامه‌ها، دفتر رییس مجلس خبرگان جوابیه‌ای را منتشر کرد. به گزارش ایلنا، در این جوابیه خطاب به حمید روحانی آمده است: سخنرانی با محوریت انتظار و پاسخ‌های دور از انتظار شما به پرسش‌های مثلا خودجوش، آن هم در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی و ذوق‌زدگی بعضی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ریز و درشت برای زدودن افکار مترقی و متعالی امام (ره) و هتاکان حرمت بیت و بازماندگان آن پیر فرزانه، در جهت انعکاس کامل آن، این نگرانی را در میان قاطبه دلسوزان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) موجب شده است که هنوز ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته، منافع زودگذر باندی، وقایع‌نگار بعضی از مسائل دوران نهضت اسلامی را - شاید به‌رغم میل باطنی- مجبور به تلاش در تحریف بعضی وقایع نماید.

به نظرم اطلاع دارید که پروژه «هاشمی‌ستیزی» با هدف نردبان‌سازی برای ستیز همه‌جانبه با حضور روحانیت در امور اجرایی و تقنینی چنان رندانه کلید خورده است که شخصیت‌های روحانی چون شما را در این مسیر با خویش همراه می‌نماید تا با بلندگو قرار دادن برای بیان ما فی‌الضمیر، بنای قدرت خویش را رفیع و مستحکم سازند. توطئه‌گران که سابقا ترور شخصیتی و فیزیکی شخصیت‌هایی چون دکتر بهشتی، دکتر باهنر، استاد مطهری، دکتر مفتح و حتی ترور فیزیکی ناتمام آیت‌ا... خامنه‌ای و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را آزمودند، خوب می‌دانند که اگر تیر تهمت را بر کمان افرادی از سنخ آنان زه کنند، راه طولانی رسیدن به هدفشان را میانبر رفته‌اند.

و اما داستان حمایت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از منافقین (مجاهدین خلق) در دوران مبارزه، اولا چیزی نیست که شما کشف کرده باشید. این مطلب خیلی مفصل‌تر در خاطرات دوران مبارزه شخص ایشان آمده و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان بارها تکرار شده است، ثانیا حمایت از سازمان مجاهدین خلق در سال‌های ۵۲-۱۳۴۸، منحصر به چند نفری که اسم برده‌اید، نیست. آن زمان بسیاری از پیشگامان مبارزه (جز معدودی) از آنها حمایت می‌کردند (حتی خود شما). ثالثا با همه شاخ و برگ‌های غیرواقعی که به آن داده‌اید، نشان از صداقت ایشان با امام و شجاعت ایشان در پس گرفتن آن حمایت‌ها است. صداقت و شجاعتی که بعدها در دوران طولانی مبارزه و پس از پیروزی، ایشان را به عنوان امین‌ترین یار امام برای انتصاب مسوولیت‌های خطیر در کمیته حل مشکل سوخت، شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، ریاست مجلس و بالاتر از همه فرماندهی جنگ تحمیلی، در تاریخ جاودان کرده است.

الحمدا... این رشته دو سویه ارادت به شخصیت حقوقی و حقیقی ولایت‌فقیه، پس از ارتحال امام، با اظهارات و انتصابات فراوان مقام معظم رهبری بر دوام بود و هست و در این میان اظهارات دشمن‌کام بعضی از دوستان، آن هم با عناوینی چون «مورخ انقلاب»؟!، بر گوش‌ها سنگین می‌نشیند.

از همه این موارد که بگذریم، نوع و مقطع ورود شما به این پروژه و استفاده از کلمات و جملاتی که به هیچ وجه با ادبیات حوزه سازگاری ندارد، پرسش‌برانگیز است؟! شما که مدعی در اختیار داشتن اسناد فراوان تاریخی هستید، آیا می‌توانید حتی یک سند برای این تهمت خویش ارائه نمایید که «بزرگ‌ترین اشتباه جبران‌ناپذیر هاشمی تشویق بهتر جوانان مسلمان برای پیوستن به سازمان مجاهدین (منافقین) بوده»؟!