قوه‌قضائیه با فتنه‌گران به عنوان محارب قاطعانه برخورد می‌کند

معاون اول رییس قوه‌قضائیه که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که قوه‌قضائیه با فتنه‌گران و به‌وی‍ژه حرمت‌شکنان روز عاشورای حسینی به عنوان محارب قاطعانه برخورد می‌کند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «ابراهیم رییسی» تاکید کرد: مردم بدانند که برای پاسخ به مطالبات آنان، قوه‌قضائیه و دیگر دستگاه‌ها به عنوان وظیفه قانونی و شرعی و آنچه بر عهده دارند، با فتنه‌گران به عنوان محارب قاطعانه برخورد خواهند کرد. وی افزود: مردم با حضور گسترده در صحنه و با بصیرت پاسخ خود را دادند و به وظیفه خود عمل کردند، اما امروز وظیفه ما و همه دستگاه‌ها است که با متجاسران، اغتشاشگران و فتنه‌گران و آنهایی که امنیت مردم را به خطر انداختند، بدون کوچک‌ترین اغماضی برخورد کنیم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تاکید کرد: کسانی که مدعی خط امام راحلند، مرزبندی‌های خود را باید مشخص و روشن کنند.

رییسی گفت: امام خواهان وحدت بود و این مدعیان وحدت را شکستند، امام خواهان قانونگرایی بود و آنها قانون را زیر پاگذاشتند، امام راحل قایل به رای ملت بود و این مدعیان با دیکتاتوری نسبت به این مساله بی‌توجه بودند، امام استکبارستیز بود و آنها استکبار را خوشحال کردند.

وی تاکید کرد: آنها قبل از اینکه به عکس امام جسارت کنند، سخنان و خواسته‌های امام را تحریف معنوی کردند.

معاون اول رییس قوه‌قضائیه با اشاره به اتفاقات ظهر روز عاشورا، اظهار داشت: اگرچه در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسین(ع) و همچنین عزاداران حسینی اهانت کردند، اما با این جسارت چهره آنها بیشتر از پیش افشا شد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران به هشدار‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فتنه‌های بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و دعوت ایشان از همه برای تن دادن به قانون اشاره و تصریح کرد: امروز مشخص شد که ادعاهای برخی از جمله تقلب تنها بهانه بوده است. رییسی خاطرنشان کرد: دشمنان ۳۰ سال به دنبال روزنه بودند تا بستری برای ورود آنها فراهم شود، اما این هشدارها برای برخی میسر واقع نشد و اتفاقی که نباید رخ می‌داد، رخ داد؛ چرا که دشمن حضور یافت، کف زد و خوشحالی کرد.

انسان بدون نعمت ولایت تعالی نمی‌یابد

معاون اول رییس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر همه نعمت‌های دنیا را به ملتی بدهند، اما نعمت ولایت را ندهند، تعالی در رشد انسان دیده نخواهد شد چون اگر کشور همه نعمت‌ها را داشته باشد، اما از نعمت ولایت فقیه بی‌بهره باشد انسان زندگی معنوی در پرتو قرآن نخواهد داشت. رییسی با اشاره به سیره ائمه هدی (ع) برای عینیت بخشیدن به دین، تشکیل نظام دینی و مبارزه با ظلم و ستم، افزود: در سیره عملی تمام ائمه مبارزه با ظلم و ستم دیده می‌شود. وی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی برای احیای دین بود، تصریح کرد: دین دارای وجوه حقیقی، ذهنی و عینی است که قیام عاشورا در جهت عینیت بخشیدن به دین بوده است. سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران خاطرنشان کرد: دشمن در زمان بعد از قیام عاشورا درصدد کنار زدن چهره‌های حق و جلوه‌های ولایت از امور مردم، ترور شخصیت ائمه نزد مردم و همچنین اجرای سیاست‌های فرهنگی از جمله نادان نگه داشتن مردم و تزریق فرهنگ فاسد بود. رییسی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در بعد از قیام عاشورا گفت: امام سجاد روش‌های مختلفی را از جمله روش‌های عاطفی و اشک ریختن برای امام حسین(ع) و در نهایت پیوند زدن دل مردم با عاشورا، یادآوری عاشورا و سجده بر تربت امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن عاشورا به کار بردند. معاون اول رییس قوه‌قضائیه افزود: زیارت امام حسین(ع)، شکستن ابهت و غرور دشمن، برپا کردن قیام‌های اهل مدینه مانند توابین و قیام مختار، اقدامات فرهنگی از جمله تبیین صحیفه سجادیه، رساله حقوق، مناجات امام سجاد (ع) از دیگر اقدامات این امام همام برای زنده نگه داشتن عاشورا بود.

ایران امروز مقتدرتر از گذشته است

وی با بیان اینکه «دشمن ۳۰ سال به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود، اما بداند که کشور ما امروز مقتدر تر شده است»، تاکید کرد: دشمن اول با فاز سیاسی و بعد با فاز نظامی و با دادن اسلحه به دست منافقان وارد شد و اما ما منافقان را شکست دادیم و حالا آن منافقان جاسوس رسمی یونیفرم پوش آنها شده‌اند.