اگر تبعیت از قانون و رهبری نبود، مردم آشوبگران را زنده نمی‌گذاشتند

آیت‌ا... «احمد جنتی» تاکید کرد:‌ مردم ما نجیب هستند و به قانون و سیاست‌های رهبری احترام می‌گذارند و اگر این گونه نبود که شما آشوبگران و فتنه گرها را زنده نمی‌گذاشتند. به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز اظهار داشت: مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون کنند و به نظرات مقام معظم رهبری احترام می‌گذارند و رعایت می‌کنند و می‌خواهند آرامش جامعه را حفظ کنند، سرجای خود نشسته‌اند؛ اما نظام نمی‌تواند مبارزه با اسلام را تحمل کند. دبیر شورای نگهبان با قدردانی از حضور با بصیرت مردم در واکنش به اهانت آشوبگران به مقدسات در روز عاشورای حسینی بر ضرورت سرعت عمل قوه‌قضائیه در برخورد با اغتشاشگران و فتنه گران تاکید کرد. وی اظهار داشت: اغتشاش در جامعه از مصادیق بارز مفسد فی‌الارض است و از نظر فقهی کسی نمی‌تواند در این زمینه تردید کند.

دستگیرشدگان نباید آزاد شوند

دبیر شورای نگهبان همچنین خطاب به عده‌ای که سکوت کرده‌اند، ‌گفت: آنها باید بدانند سکوتشان گناه است در هرلباس و سمتی که باشند، شعار حضرت امام (ره) این بود که سکوت هر مسلمان خیانت به قرآن است، پس این سکوت محکوم است. وی انتظار مردم از دستگاه قضایی را سرعت عمل در برخورد با فتنه‌گران عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی باید سرعت عمل داشته باشد و قاضی‌های بیشتر و انقلابی مانند ۵۷ را برای رسیدگی اختصاص دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین خواستار دستگیری و محاکمه هرچه زودتر همه فتنه‌گران در حوادث اخیر شد. جنتی تصریح کرد: دستگاه قضایی نباید آنهایی را که دستگیر کرده است، آزاد کند؛ چراکه آنها مفسد هستند و اگر رها شوند ساکت نمی‌نشینند.

نباید به فتنه‌گران پررو امان داد

وی همچنین از دستگاه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ها خواست تا با افشاگری، حقیقت و ماهیت فتنه‌گران و فتنه‌های اخیر را برای مردم بیان کنند. دبیر شورای نگهبان ادامه داد: مسوولان انتظامی نیز باید آمادگی کامل داشته باشند و بتوانند امنیت کشور و مردم را حفظ کنند. جنتی تصریح کرد: اگر این فتنه گران پر رو باشند، نباید به آنها امان داده شود و باید دستگیر و مجازات شوند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: برخی گاه گاهی صحبت از وحدت می‌کنند، اینها راه را گم کرده‌اند و جز توبه و مجازات راهی ندارند و از خدا و پیامبر (ص) و مردم باید عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: برخی‌ها باور کرده بودند که مردم در میدان حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها کور هستند،‌ اما شما که این جمعیت را دیدید، شما که در کشور بودید و شعارها را شنیدید.

وی هدف این فتنه‌ها را تضعیف اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در حالی که عده‌ای می‌گفتند این مسائل داخلی است؛ اما شعارها و اقدامات فتنه‌گران اهداف آمریکایی آنها را افشا کرد.

چهارشنبه ۳ میلیون نفر آمده بودند

جنتی ادامه داد: در روز عاشورای حسینی باور کرده بودند که نظام تضعیف شده و در توهمات و خیالات خود تصور می‌کردند مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی‌کنند و وقت آن رسیده که برخورد فیزیکی را آغاز کنند. وی به حضور میلیونی مردم در تجمع عاشوراییان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران با این اقدامات آشوبگران خونشان به جوش آمد و نتوانستند این هتک حرمت را تحمل کنند. براساس برآوردها حدود سه میلیون نفر در این تجمع شرکت کردند. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نقشه آمریکا بر آب شده، آنها باید از غصه دق کنند. آنها با وجود این مردم ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی چگونه می‌خواهند سربلند کنند، اسلام در این تجمع عاشورایی زنده شد.