مقام‌های چین با اعلام اینکه اعمال تحریم برای حل‌وفصل مساله هسته‌ای ایران بی‌نتیجه است، خواستار اتخاذ رویکردهای دیپلماتیک در قبال این کشور شد. به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، جیانگ یو، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: امیدواریم کشورهایی که در بررسی مساله هسته‌ای ایران مشارکت دارند، تلاش‌های دیپلماتیک را متوقف نکنند و در عوض سیاست‌های منعطف‌تری را برای حل مناسب این مساله در پیش بگیرند.

از طرف دیگر، نماینده چین در سازمان ملل متحد نیز چهارشنبه گذشته گفت : شورای امنیت در ماه میلادی جاری تشدید تحریم‌ها علیه ایران را بررسی نخواهد کرد. زانگ یسوی در جمع خبرنگاران گفت: اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم علیه ایران نیست؛ چرا که تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای این کشور همچنان ادامه دارد. وی همچنین خواستار «زمان و صبر بیشتر» برای رفع اختلاف‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران شد.

این مقام دولت چین گفت‌: شورای امنیت در ماه ژانویه بر اوضاع چند کشور از جمله افغانستان، سومالی، نپال و ساحل عاج تمرکز خواهد کرد. چین که در گذشته با اعمال تحریم‌های مورد نظر آمریکا علیه ایران مخالفت کرده است، در ماه جاری میلادی ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد. این کشور همچنین یکی از اعضای گروه ۱+۵است.