دادستان اصفهان با اعلام این‌که حکم اعدام ۶ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر صبح دیروزاجرا شد، اظهار کرد: ۵ نفر از این محکومان اعضای یک باند قاچاق سازمان یافته بودند که در سطح گسترده و با حجم بالا مواد مخدر را به صورت مسلحانه قاچاق می‌کردند. محمدرضا حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روش اعضای این باند در حمل و توزیع مواد مخدر، اظهار کرد: اعضای این باند با جعل انواع کارت و احکام ماموریت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سپاه و سوءاستفاده غیرمجاز از لباس و نشان‌ها در درجات مختلف و نصب پلاک‌های جعلی متعلق به سپاه و نیروی انتظامی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کردند.

دادستان اصفهان، با اشاره به این‌که اعضای این باند با افرادی در سیستان و بلوچستان در ارتباط بودند، افزود: اعضای این باند با جعل برگ ماموریت، پلاک و نشان سپاه و نیروی انتظامی، مواد مخدر را در سطح کشور از جمله اصفهان توزیع می‌کردند که در هنگام دستگیری از محل اختفای این باند بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۱۰۰ کیلوگرم حشیش کشف شده است.

حبیبی با تاکید بر این‌که از هر ۵ خودروی متعلق به این باند مواد مخدر، بین ۶۰ تا ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، افزود: از اعضای این باند بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف شده بود که دو نفر از آنها در زمان دستگیری خودرویی را به همراه دو سرنشین خانم و کودک سرقت کردند، اما در تعقیب و گریزها بازداشت شدند. وی درباره یک نفر دیگر از این محکومان به اعدام، گفت: این فرد دو فقره سابقه قبلی در قاچاق مواد مخدر داشت که با صدور احکامی تحمل حبس کرده بود که در آخرین پرونده با ۳۸ کیلوگرم تریاک دستگیر شده بود. دادستان اصفهان با تاکید بر این‌که احکام این ۶ نفر پس از اتمام مراحل نهایی صادر و به تنفیذ دادستان کل کشور رسیده است، افزود: تقاضای عفو این محکومان دو بار در کمیسیون عفو رد شده بود و در نتیجه حکم این محکومان اجرا شد.