معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی از تشکیل کمیته تخصصی تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران با مشارکت کانون‌های عالی کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: بعد از حداقل دستمزد، مزد منعطف دنبال می‌شود. ابراهیم نظری جلالی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۸۹، گفت: این کمیته تخصصی حدود ۳ ماه است که به شکل مستمر و با نظر شرکای اجتماعی (کانون عالی کارفرمایان- کانون عالی کارگران و دولت) تشکیل شده و نظرخواهی‌های خوبی نیز در این مدت انجام شده است.

معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی اظهارکرد: امیدواریم از طریق برگزاری جلسات مشترک و تشریک مساعی با گروه‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین با گرفتن اطلاعات و آمار مناسب، به سمت و سویی برویم که در ارتباط با معیشت کارگران در سال آینده حداقل دستمزد مناسبی تعیین شود.

نظری جلالی که طی سال‌های گذشته یکی از نمایندگان اصلی دولت در این نشست‌ها بوده است، افزود: شاخص‌های اصلی تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران نیز بر اساس ماده ۴۱ قانون کار همچنان نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و بررسی قدرت خرید کارگران است که مولفه‌های دیگری مانند اثر گذاری دستمزد در تولید و بهره‌وری نیز می‌تواند مد نظر قرار گیرد.