مدیر عامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی معتقد است: با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، جمعیت خط فقر و هزینه‌های زندگی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزایش خواهد یافت. عباس اورنگ در گفت‌وگو با مهر به اثرات سوء و منفی که به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد، اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها به خصوص در حوزه انرژی تاثیر فراوانی در بحث کارفرمایی و کارگری و صنعت کشور به دنبال خواهد داشت و این امر باعث افزایش قیمت تمام شده در حوزه کارفرمایی خواهد شد و در نهایت کارفرمایان به دلیل عدم تمکن مالی برخی از نیروهای خود را اخراج خواهند کرد و تعداد بسیاری از واحد‌های تولیدی نیز تعطیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با اجرایی شدن بحث هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های زندگی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تغییر خواهد کرد؛ این در حالی است که درآمدها کفاف هزینه‌ها را نخواهد داد و مردم به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی همچنین افزایش قیمت دارو را یکی دیگر از اثرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت دارو نیز افزایش می‌یابد و سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر متاثر خواهد شد و هزینه‌های سازمان را به نحو چشم‌گیری افزایش خواهد داد.