رهبری را اصلح‌ترین فرد برای حل مشکلات فعلی جمهوری اسلامی می‌دانم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شناخت خود از رهبری تصریح کرد: در شرایط فعلی اینجانب اصلح‌ترین فرد را برای حل مشکلات فعلی جمهوری اسلامی رهبری می‌دانم و مطمئن هستم با کمک افراد معتدل از هر دو جناح موجود کشور با تدبیر رهبری مسائل موجود قابل حل و فصل است. به گزارش ایلنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، با تشریح مواضع خود پیش از انقلاب در دوران مبارزه، مرحله پیروزی انقلاب، دوران تثبیت، پس از جنگ و همچنین در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: همواره اندیشه، سخن و عمل خود را بر مبنای اعتدال و دوری از افراط و تفریط قرار داده و در این مسیر حرکت کرده‌ام.

وی افزود: در بیان مواضع خود همواره منافع اسلام، انقلاب و مردم را مورد اهمیت قرار داده‌ام و همچنین در مواقعی به دلیل شرایط نامناسب با الهام از روش بزرگان دینی سکوت اختیار کرده‌ام.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش حاضران تاکید کرد: در شرایط امروز نیز برای برون‌رفت از وضعیت فعلی راه‌حل‌هایی را که با توجه به تجربیاتم به ذهنم می‌رسید، در خطبه نماز جمعه مطرح کرده‌ام و هنوز نیز در کلیات به آن معتقدم، هرچند که ممکن است نواقص و زوایدی داشته باشد. هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، افراطیون هرگاه زمینه حضور و فعالیت پیدا کرده‌اند، نتایج خوبی را شاهد نبوده‌ایم و اقدامات این‌گونه افراد برای ضد انقلاب جهت ضربه زدن به اسلام، نظام و رهبری فضا ایجاد می‌کرده است. اقدامات خلاف قانون و تندروی‌ها از سوی هر جناحی هیچ‌گاه مورد تایید ایشان نبوده و نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی اینجانب اصلح‌ترین فرد را برای حل مشکلات فعلی جمهوری اسلامی ایشان می‌دانم و مطمئن هستم با کمک افراد معتدل از هر دو جناح موجود کشور با تدبیر رهبری مسائل موجود قابل حل و فصل است و در صورت حل مشکلات جاری، دشمنان خارجی و ضد انقلاب مایوس خواهند شد.