سه مجسمه از ساخته‌های بهروز حشمت، مجسمه‌ساز ایرانی در یکی از خیابان‌های مرکزی وین پایتخت اتریش نصب شد. این سه مجسمه از مجموعه «ستون‌ها» یا «تعادل» انتخاب شده‌اند و ماده اولیه این مجسمه‌ها مانند سایر آثار وی آهن است، وی درباره انتخاب آهن می‌گوید: «امروز، آهن جای سنگ را گرفته است. در این روزگار، دیگر تلف کردن وقت است که همچون میکل آنژ با ماده‌ای چون سنگ در پی تراشیدن پیکره‌ای از انسان باشیم. امروز انسان لابه‌لای آهن‌ها اسیر است و من می‌خواهم رهایی او را در همین آهن‌ها نشان دهم.»

حشمت معتقد است تنها انسان رها از این دیوارها و مرزهای آهنین می‌تواند از فراز، به تماشای آنچه در جهان کوچک شده ما می‌گذرد، بنشیند.

تصویری از یکی از ستون‌های رونمایی شدهورنر رایس، منتقد و تاریخ‌نگار هنر درباره مجسمه «تعادل» می‌گوید: «برخلاف برانکوزی که همیشه ستون‌‌هایی برافراشته به سوی بی‌نهایت می‌ساخت، کارهای بهروز حشمت بیشتر ما را به یک نهایت هدایت می‌کنند. نهایتی که ما در آن زندگی می‌کنیم. آنها نشانه فعالیت‌های بشردوستانه او هستند و هرگز خود را به ما تحمیل نمی‌کنند.» بهروز حشمت متولد ۱۳۲۹ در شهر تبریز است. وی همزمان با کار در کارخانه ماشین‌سازی تبریز از سال ۱۳۵۰به مجسمه‌سازی روی می‌آورد و پس از اجبار به ترک ایران از سوی ساواک به اتریش رفته و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مجسمه‌سازی ادامه داد. او تا‌کنون موفق به دریافت دو جایزه «آناسوسمان» و جایزه اول مجسمه‌سازی «گابرووا» بلغارستان و مدال طلای خانه هنرمندان اتریش شده است. پیش از این هم چند مجسمه از کارهای او در نقاط مختلف وین نصب شده بود.