ترددهای غیرمجاز و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای از اشکال ناامنی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تروریسم، جنایت‌های سازمان یافته، ترددهای غیرمجاز، قاچاق مواد مخدر و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای را از اشکال ناامنی در منطقه توصیف کرد و مشارکت جمعی کشورهای منطقه برای مقابله قاطع با این عوامل ناامنی را ضروری دانست. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سیران اوهانیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان که به دعوت رسمی سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است، صبح دیروز پس از انجام مراسم استقبال رسمی از وی، در محل وزارت دفاع با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین با اشاره به موقعیت حساس منطقه‌ای و جهانی، بر استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز برای حل مناقشات منطقه‌ای تاکید کردند. وحیدی با تاکید بر ضرورت تبادل نظر و رایزنی‌های مستمر در حوزه مناسبات دفاعی و امنیتی میان کشورهای منطقه، به واسطه سرعت بالای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: توسعه روابط دفاعی میان کشورهای منطقه به مهار و مدیریت بحران‌ها و خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند، کمک شایان توجهی خواهد کرد. وزیر دفاع کشورمان در این دیدار با بیان اینکه وحدت منطقه‌ای امنیت پایدار منطقه‌ای را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: بهره‌برداری از ظرفیت کشورهای منطقه برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات و مناقشات راهبرد مهمی است که باید در دستور کشورهای منطقه قرار گیرد.

وحیدی تروریسم، جنایت‌های سازمان یافته، ترددهای غیرمجاز، قاچاق مواد مخدر و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای را از اشکال ناامنی در منطقه توصیف کرد و مشارکت جمعی کشورهای منطقه برای مقابله قاطع با این عوامل ناامنی را ضروری دانست.

وی افزود: برقراری محیطی امن توام با رفاه و آسایش برای ملت‌های منطقه در سایه توسعه و تحکیم مناسبات همه‌جانبه کشورهای منطقه به‌ویژه روابط مستقیم دفاعی و امنیتی قابل حصول است و جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این راهبرد همه ظرفیت‌های خود را بسیج کرده است. وزیر دفاع ایران اظهار امیدواری کرد، سفر وزیر دفاع ارمنستان به تهران در توسعه و گسترش روابط دو کشور و استقرار صلح و ثبات در منطقه موثر باشد.

در این دیدار وزیردفاع جمهوری ارمنستان نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: ارمنستان ارزش ویژه‌ای برای حفظ و گسترش روابط با ایران قائل است.

سیران اوهانیان گفت: روابط صمیمانه ایران و ارمنستان کمک بسیار بزرگی به گسترش صلح و ثبات در منطقه کرده و خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مسائل منطقه‌ای باید با تکیه بر خرد جمعی کشورهای منطقه حل شود تا بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

وزیر دفاع ارمنستان ادامه داد: معتقدیم اختلافات، سوء تفاهم‌ها و مناقشات منطقه‌ای صرفا از طریق مسالمت‌آمیز، عدم توسل به زور و در چارچوب مذاکرات سازنده دوجانبه و چندجانبه قابل رفع است.

وی با ابراز تاسف و محکومیت حادثه تروریستی در زاهدان، تلاش دسته‌جمعی کشورهای منطقه برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم را خواستار شد.