فعالیت ناشران موسیقی، رو به تعطیلی

مدیر انتشارات آواز بیستون گفت: نشر آثار صوتی در عرصه موسیقی به دلیل عدم حمایت نهادهای دولتی و همچنین رعایت نشدن حق کپی‌رایت در شرایط نابسامانی به سر می‌برد و فعالیت ناشران موسیقی رو به تعطیلی است. محمدعلی عزیزی با بیان این مطلب به مهر گفت: عدم رعایت حق کپی رایت و تکثیر غیرمجاز آثار منتشر شده به صورت کاست یا لوح فشرده از مهم‌ترین عواملی است که از گذشته تاکنون به هنر موسیقی ضربه زده و صدمه‌های جبران‌ناپذیری را هم به ناشر و هم به مولف آثار وارد کرده است. اما در این بین، دانلودهای اینترنتی بیش از هر عنوانی به پیکره این هنر و آثار ضبط شده ضربه وارد می‌کند.

مخالفت وزارت ارشاد با اکران تک‌سانس «سنتوری»

در پی طرحی که در روزهای اخیر درباره اکران فیلم «سنتوری» به صورت آزاد و تک سانس مطرح می‌شود، امیرحسین علم‌الهدی گفت: «با این طرح، وزارت ارشاد و اداره کل نظارت و ارزشیابی موافقت نکرده‌اند و به‌‌رغم تلاش دوستان این طرح به نتیجه‌ای نرسیده است.»

مدیر پردیس ملت با بیان اینکه به نظر می‌رسد با این شیوه‌ها سینما تحقیر می‌شود،‌ گفت: ‌زمانی‌که این اتفاق‌ها می‌افتد، اعتماد مخاطب از سالن‌های سینما سلب می‌شود. حال آنکه اگر قرار است، سینما رونق پیدا کند، باید پیش از هرکاری اعتماد مخاطبان را جلب کنیم. در سینما نهایتا ۵۰ یا ۶۰ هزار نفر این فیلم را می‌بینند؛ اما در شبکه نمایش خانگی این فیلم در تیراژ میلیونی وارد بازار می‌شود و من متحیرم که چه‌طور به‌‌رغم عرضه این فیلم در این شبکه، اکران سینمایی آن ممنوع شده است!

تئاتر عروسکی حقیر شده

مریم سعادت، هنرمند حوزه نمایش عروسکی و بازیگر، با توضیح این نکته که تئاتر عروسکی، مختص کودکان نیست و می‌تواند برای بزرگسالان نیز ساخته شود، می‌گوید: به دلیل ناشناخته ماندن کاربردهای تئاتر عروسکی، عده‌ای گمان می‌کنند که این نوع از تئاتر صرفا مختص کودکان است.

برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شهرداری ناحیه ۲

در استقبال از ماه مبارک رمضان، توجه به سیمای شهر و تلاش در به وجود آوردن فضای معنوی مطلوب و دلنشین، شهرداری ناحیه دو منطقه ۶ در نظر دارد از تاریخ ۵/۵/۸۹ لغایت ۲۰/۶/۸۹ اهداف ذیل را سر لوحه امور خود قرار دهد.نظافت و آراستگی معابر و نورپردازی مساجد و سایر اماکن مذهبی با مشارکت مردم، ایجاد محیطی آرام و معنوی در فضاهای شهری، احیای سنت افطاری در سطح شهر، توسعه فضای معنوی و روحانی در شهر با گسترش مفاهیم و آموزش قرآنی، نصب پارچه‌های رنگی در سطح معابر، آراستگی فضای سبز و رفع نواقص عمرانی از اهم این اهداف است.