وزیر کشور: اعدام ریگی به موقع و با تدبیر بود

وزیر کشور تصریح کرد: اعدام «عبدالمالک ریگی» شرور معروف و سرکرده گروه «جندالشیطان» به موقع و با تدبیر بوده است. «مصطفی محمدنجار» در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «ایرنا» در مورد «زمان اجرای حکم اعدام شرور معروف ریگی» گفت: «ریگی در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شده بود و حکم باید اجرا می‌شد.»

وی همچنین اجرای طرح آتیه مهر امام رضا‌(ع) را برگرفته از دیدگاه انتظار در مکتب شیعیان دانست و گفت: «همان‌گونه که شیعیان در انتظار مهدی موعود برای برقراری عدالت و قسط الهی هستند، اجرای این طرح نیز می‌تواند نگاه به آینده را مملو از امید و سازندگی کند.»

وزیر کشور افزود: «اجرای این طرح همچنین می‌تواند سبب گسترش امنیت اقتصادی و به تبع آن امنیت اجتماعی و دیگر مولفه‌های آن شود.»

محمدنجار خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای این طرح، ملی بودن آن است و با اجرای آن همه قومیت‌ها، اقوام ایرانی و حتی ایرانیان خارج از کشور مشمول آن شده و این موضوع می‌تواند، سبب تقویت همبستگی ملی شود.

دستگیری ۷ مظنون و ۲ متهم در رابطه با انفجارهای زاهدان

از سوی دیگر دادستان زاهدان از دستگیری ۷ مظنون و ۲ متهم در رابطه با انفجارهای مقابل مسجد جامع زاهدان خبر داد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره آخرین وضعیت پرونده دو انفجار اخیر در مقابل مسجد جامع زاهدان اظهار کرد:‌ در رابطه با این پرونده ۷ مظنون و ۲ متهم دستگیر شده‌اند. این دو متهم عواملی هستند که باید بیشتر به اتهاماتشان رسیدگی شود.

دادستان زاهدان همچنین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده به شهادت رساندن ماموران پلیس در سال ۸۸ خبر داد و گفت:‌ جلسه دادگاه این ۴ متهم به عضویت در گروهک جندالله و به شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی روز یکشنبه برگزار شد؛ اما هنوز رای این پرونده صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، ۲۴ تیرماه بر اثر دو انفجار در مقابل مسجد جامع زاهدان ـ که مراسم دعای کمیل به مناسبت میلاد امام حسین‌(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در آن بر پا بود ـ تعداد ۳۰۶ نفر از هموطنانمان مجروح و ۲۷ نفر شهید شدند.