پخش اعترافات ریگى در زمان مناسبى انجام مى‌شود

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات درباره حادثه تروریستی اخیر زاهدان گفت: هوشیاری مردم و اطلاع رسانی به موقع آنان می‌تواند اشراف اطلاعاتی را در سطح بالایی قرار دهد تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم. به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات در مورد اینکه چرا اعترافات ریگی منتشر نمی‌شود، اظهار داشت: به دنبال زمان و موقعیت مناسب برای پخش این اعترافات هستیم؛ زیرا پخش اعترافات ریگی مناسبت و موقعیت مناسب و خاص می‌خواهد. حیدر مصلحی درباره حادثه تروریستی اخیر زاهدان گفت: دستگاه اطلاعاتی کشور از دهه فاطمیه از ورود برخی افراد به کشور برای انجام اقدامات خرابکارانه اطلاع داشت و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم به دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته بود تا هوشیاری لازم را داشته باشند. مصلحی افزود: دستگاه انتظامی و مرتبط با این مساله هوشیاری لازم را در این زمینه داشتند و اقدامات خوبی صورت داده بودند.

وی، فداکاری یک بسیجی فداکار در ممانعت از ورود فرد تروریست به داخل مسجد زاهدان را یکی از موارد هوشیاری دستگاه‌های مرتبط ذکر کرد و اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی کشور از اشراف اطلاعاتی کاملی برخوردار است و در این زمینه به دستگاه های مسوول اطلاع رسانی لازم را انجام داده است. وزیر اطلاعات در عین حال خواستار همراهی و هماهنگی بیشتر مردم به ویژه مردم استان سیستان و بلوچستان برای رصد اطلاعاتی منطقه شد و افزود: بخشی از اشراف اطلاعاتی و موفقیت‌های اطلاعاتی در این منطقه را مدیون همدلی و هماهنگی مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی هستیم.

مردم هوشیار باشند

مصلحی با تاکید بر استمرار این همکاری‌های مردمی در آینده تصریح کرد: باید هوشیار بود؛ زیرا همان طور که ریگی در اعترافات خود اعتراف کرده است، دستگاه‌های جاسوسی موساد و سیا و حتی ناتو و مجموعه‌هایی که در اطراف ما وجود دارند، حامی این حرکات تروریستی هستند و اقدامات خرابکارانه از سوی آنان حمایت می‌شود. وی تصریح کرد: هوشیاری مردم و اطلاع رسانی به موقع آنان می‌تواند اشراف اطلاعاتی را در سطح بالایی قرار دهد تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

افراد مرتبط با حادثه تروریستی زاهدان دستگیر شدند

وزیر اطلاعات درباره دستگیری افراد مرتبط با این حادثه تروریستی نیز به خبرنگاران گفت: افرادی در این باره مورد توجه قرار گرفته‌اند که پشتیبانی‌ کننده این حرکت بودند. مصلحی ادامه داد: برخی افراد به صورت سخت‌افزاری و برخی هم به شکل نرم‌افزاری از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند. وی از کسانی که به صورت نرم‌افزاری از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، خواست تا هرچه زودتر تکلیف خود را روشن کنند.

ادعای غربی‌ها درباره شهرام امیری

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای غرب درباره شهرام امیری اظهار داشت: سیستم اطلاعاتی استکبار توجه داشته باشد که اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران همان طور که در موقعیت‌های مختلف نشان داده شده، بر فعالیت‌های سیستم‌های اطلاعاتی آنان بسیار مطلوب و خوب است. مصلحی گفت: ایران بهره‌برداری خود را کرده است و آنان ببینند چه نوع استفاده و بهره‌برداری می‌توانند از این ماجرا داشته باشند.