رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی‌ایران به دلیل تجارب متعدد با کشورهای غربی و عدم اعتماد به آنها ناگزیر از غنی‌سازی در داخل است. به گزارش خبرگزاری مهر، علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر‌اینکه در مذاکرات ۱+۵ دولت پیشنهاد داده که دو کشور ترکیه و برزیل نیز حضور داشته باشند، گفت: ما حضور کشور دیگری را در‌این مذاکرات ضروری نمی‌دانیم؛ چرا که جمهوری اسلامی‌خود به تنهایی می‌تواند در‌این مذاکرات حضور پیدا کرده و مبنای منطقی برای‌این مذاکرات باشد.

وی با بیان‌ اینکه بعد از صدور قطعنامه ظالمانه اخیر که علیه‌ایران صادر شد‌، شرایط برای‌این مذاکرات را مناسب نمی‌دانم، افزود: مذاکرات وین وضعیت متفاوتی دارد و در انتظار تحول بعدی از طریق‌این مذاکرات هستیم.بروجردی با اعلام‌اینکه گروه وین برای انجام‌این مذاکرات اعلام آمادگی کرده است و تنها در انتظار زمانبندی هستیم، گفت:‌ایران از دانش هسته‌ای خوبی برخوردار است و هفته آینده نیروگاه بوشهر نیز عملیاتی می‌شود و سوخت مورد نیاز از محل نگهداری به درون نیروگاه انتقال پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از ابتدا روس‌ها متعهد به تامین سوخت ‌این نیروگاه بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای با تکیه بر نیروی متخصصان داخلی افزود: ‌ایران در هر صورت‌این نیروگاه را خواهد ساخت چه روس‌ها در تهیه آن کمک کنند و در تامین سوخت نیز مشارکت داشته باشند و چه مشارکتی نداشته باشند‌ایران خود سوخت مورد نیاز را تهیه کرده و نیروگاه را خواهد ساخت.

نماینده بروجرد افزود: تجارب گذشته جمهوری اسلامی‌ ایران نشان می‌دهد که کشورهای دیگر قابل اعتماد نیستند؛ چرا که قراردادهای قبلی را نقض کردند و به دلیل ‌این بی‌اعتمادی به غرب ناگزیریم خودمان غنی‌سازی را انجام دهیم.

بروجردی تاکید کرد: مذاکره با گروه وین بر مبنای بیانیه تهران انجام می‌شود و اگر‌این گروه مذاکرات را پذیرفته است به ‌این معنی است که مبنا یعنی همان بیانیه تهران را نیز پذیرفته است.