سران قوا دور یک میز

عکس: ایسنا - آرشیوی

رییس قوه‌‌قضائیه: مردم و مسوولان با اتحاد کامل بر تحریم‌های ظالمانه فائق خواهند آمد

جلسه سران سه قوه ظهر دیروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش ایسنا، این جلسه که به میزبانی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بعد از حدود ۴ ساعت به پایان رسید. درباره محتوای این جلسه گزارش خاصی منتشر نشده است، اما معمولا هر از چند گاهی سران سه قوه به میزبانی یکی از روسای سه قوه جلسات مشترکی را برگزار می‌کنند که در این جلسات مهم‌ترین مسائل کشور و نیز مهم‌ترین موارد مطروحه بین سه قوه به بحث گذاشته می‌شود.

واکنش آیت‌ا... لاریجانی به تحریم‌های آمریکا

همچنین در تحولی دیگر، رییس قوه‌قضائیه با اشاره به تحریم‌های فراتر از مصوبه شورای امنیت از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ملت ایران گفت: به نظر می‌رسد این تحریم‌های استکباری فراتر از مصوبه شورای امنیت، به منظور ایذای ملت شجاع ایران و ایجاد خلل در اراده پولادین آنها است، اما تردیدی نیست که این بار هم ملت ما از این امتحان سربلند بیرون خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری دادایران، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه ملت عزیز ایران بیش از ۳۰ سال است که در تحریم قرار دارد، اضافه کرد: ملت شجاع ایران اسلامی از مواضع عزتمند خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و با تعامل و وحدت کلمه این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

آملی لاریجانی گفت: اطمینان داریم علاوه بر آگاهی و وحدت مردم فهیم ایران، با درایت و هوشمندی مسوولان تاثیر این تحریم‌های ناجوانمردانه کمتر خواهد شد و محقق شدن این مهم توان و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشید.

رییس قوه‌قضائیه در ادامه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر مغتنم شمردن فرصت‌های این ماه عزیز تاکید کرد و افزود: این ماه بزرگ خدا با همه خصایص متمایز و بی‌نظیرش فرصتی است تا بتوانیم با تزکیه نفس در سلوک طریق قرب الهی با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

آملی لاریجانی توجه جدی‌تر و بیشتر مسوولان را به ظرفیت‌های معنوی این ماه شریف خواستار شد و اضافه کرد: همه موظفیم با مراقبه نفس در این ماه عظیم، مراتب اعتلای خود را به سوی قرب الهی سریع‌تر بپیماییم. رییس قوه‌قضائیه ابراز امیدواری کرد که با توفیق الهی و تلاش بیشتر در جهت خودسازی در ماه مبارک رمضان دچار حسرت و پشیمانی ناشی از گذشت فرصت‌های کوتاه این ماه مبارک نشویم. در ادامه این جلسه مسوولان عالی قضایی راهکارها و روش‌های مربوط به پیشگیری از وقوع جرم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.