«یوسف العتیبه»، سفیر امارات در آمریکا گفت: مبادلات تجاری میان‌ایران و امارات مهم است و نمی‌توان آن را غیر قانونی دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نشنال امارات، العتیبه که در نشست سفیران خارجی در دبی حضور داشت، تاکید کرد: اجرایی کردن تحریم‌ها بر مبادلات تجاری مشروع ما با ‌ایران اثر نخواهد گذاشت.

سفیر امارات در آمریکا با تاکید بر حمایت ‌این کشور از حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ‌ایران، اظهار کرد: گزینه نظامی‌منطقه حساس خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد.

در همین راستا، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات گفت: ما به تحریم‌های شورای امنیت در قبال ‌ایران پایبند هستیم، اما به مبادلات تجاری مشروع و قانونی با ‌ایران نیز ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری ‌ایران و امارات در پی تحریم‌های شورای امنیت از ۱۰ میلیارد دلار به ۷ میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافت. همچنین امارات اخیرا ۴۱ حساب بانکی مربوط به شرکت‌های ‌ایرانی را مسدود کرده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا به تازگی با اعزام استیوارت لوی ،معاون وزیر خزانه داری ‌این کشور به منطقه خاورمیانه در پی فشار بر اعراب برای اجرای تحریم‌های خصمانه بر ضد‌ایران است. استیوارت لوی که دیدار خود را در زمینه افزایش دایره تحریم‌ها بر‌ایران از امارات آغاز کرده در نظر دارد به بحرین و لبنان نیز سفر کند.