نامه احمدی مقدم به لاریجانی

فرمانده نیروی انتظامی در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس در تدوین و تصویب قانون جامع و مدرن متناسب با شرایط فعلی جامعه در زمینه پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تقدیر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه آمده است: متاسفانه کشور اسلامی ایران سالانه شاهد حدود ۲۳ هزار نفر کشته و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر زخمی و مجروح که حاصل رانندگی پرخطر و تصادفات جاده‌ای بوده، می‌باشد. این رخداد تاسف بار حاکی از آن است که قانون حاضر با حدود چهار دهه قدمت که آن هم در حالی نوشته شده که تعداد خودروهای کشور فقط ۵۰۰ هزار دستگاه بوده و برای امروز که این تعداد به ۱۲ میلیون دستگاه رسیده بازدارندگی لازم را نداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرده است: ضرورت تدوین و تصویب یک قانون جامع و مدرن، متناسب با شرایط فعلی جامعه که با به‌کارگیری تجهیزات مراقبتی روز دنیا فضا را برای متخلفین که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، ناامن نموده و بازدارندگی کافی داشته باشد کاملا محسوس بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته آورده است: مجلس شورای اسلامی قریب به سه دوره است که اهتمام به تهیه و تصویب این قانون نموده و در نهایت به لطف خداوند و تلاش کمیسیون قضایی و حقوقی، نمایندگان محترم و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این مقطع به نتیجه رسیده است. بی‌شک در این مهم حمایت مجدانه، رهنمودهای راهبردی و تدابیر به جای جنابعالی ۱۰۰ درصد موثر و کارساز بوده است، لذا بر خود فرض می‌دانیم ضمن تشکر و قدردانی از محبت و مساعدت آن ریاست معزز، به شما اطمینان دهم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان برای اجرای صحیح این قانون تلاش نموده و کاستی‌ها و نقایص در اجرا را احصا و برطرف نماید.