اعتراض میلیونی ایرانیان به هتک حرمت قرآن

عکس: خبرگزاری مهر،عبدالحسین رضوانی در سراسر کشور انجام شد

تظاهرات گسترده در اعتراض به هتک حرمت قرآن

نمازگزاران تهرانی دیروز همگام با سایر هموطنان در سراسر کشور پس از برگزاری نماز جمعه در محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، اقدام به راهپیمایی کردند. به گزارش ایرنا، راهپیمایی اعلام انزجار نمازگزاران تهرانی به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همزمان در تهران و همه شهرهای کشور برگزار شد.

در این راهپیمایی که جمعی از مسوولان لشگری و کشوری نیز حضور داشتند، جمعیت نمازگزار از خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی راهپیمایی کردند. راهپیمایی‌کنندگان در مسیر راهپیمایی با در دست داشتن کلام‌الله مجید اقدام چند آمریکایی در سوزاندن قرآن مجید را به شدت محکوم کردند. در این راهپیمایی اعتراض‌آمیز شخصیت‌هایی همانند حجت ‌‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای، دادستان کل کشور و رازینی معاون قوه‌قضائیه به همراه

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، محمدرضا باهنر، نماینده مردم تهران در خانه ملت و حسن غفوری‌فرد، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. همچنین به گزارش ایسنا، شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، بیشترین شعارهایی بود که از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شنیده می‌شد. راهپیمایان با شعار‌های «یا حجت‌ابن‌الحسن، تسلیت تسلیت»، «ای رهبر آزاده، تسلیت تسلیت»‌، «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن»، «جانم فدای اسلام، جانم فدای قرآن»، «کشیش آمریکایی اعدام باید گردد، برائت از مشرکین اعلام باید گردد»، «قرآن کتاب صلح و آزادی است، مبشر رحمت و آگاهی است»، «اهانت چند کشیش بی‌ایمان، کم نکند ز اعتبار قرآن»، «این هتک حرمت نشود فراموش، نور خدا هرگز نگردد خاموش»، «توهین به قرآن کار صهیونیست‌ها است، جنایتی با نقشه آمریکا است»، «ای امت مسلمان

به پا خیز به پا خیز، بهر دفاع قرآن به پا خیز به پا خیز»، «این امت مسلمان حامی قرآن بود، کشیش ضد قرآن نایب شیطان بود»، «کشیش آمریکایی روسیاهی، برایت جز جهنم نیست راهی، درافتادی تو با خشم خدایی، شود آتش نصیب تو الهی» اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن در دست داشتن قرآن کریم و جملات مقام معظم رهبری در پیام اخیر مبنی بر محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، پلاکاردهایی با مضامین زیر نیز در دست داشتند: «کشیش صهیونیستی مرگت باد، ننگت باد»، «اسلام دین آزادی و معنویت، قرآن کتاب رحمت، حکمت و عدالت»، «نور قرآن همیشه جاودان است»، «عمل ناکشیش آمریکایی جلوه شیطان در اهانت به قرآن مجید است»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل». به گزارش ایسنا، پس از تجمع راهپیمایان در میدان انقلاب و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران قطعنامه پایانی این راهپیمایی قرائت شد.

قطعنامه اعتراضی نمازگزاران به هتک حرمت قرآن

همچنین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اعتراضی به هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا در قطعنامه‌ای تاکید کردند که این اقدام اهانت‌آمیز عوامل صهیونیسم بین‌الملل ناشی از درماندگی جهان استکبار در مقابل منطق نورانی قرآن کریم و نشانی روشن از افول نظام لیبرال دموکراسی غرب است. به گزارش ایرنا، در این قطعنامه که در پایان راهپیمایی اعتراض آمیز نمازگزاران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران صادر شد، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم مقدمه‌ای برای اجرای طرح صهیونیستی ایجاد نزاع میان مسلمان و مسیحیان ارزیابی شده است. ملت ایران در این قطعنامه نسبت به ورود کلیسا به بازی سیاسی بازیگردانان صحنه استکبار جهانی به ویژه صهیونیسم بین‌الملل هشدار دادند و از پیروان واقعی حضرت عیسی بن مریم خواستند تا نسبت به عواقب خطرناک نقش ناخواسته در سناریو از پیش محاسبه و برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها برای جنگ مذهبی بین ادیان الهی هوشیار باشند. در ادامه این بیانیه آمده است: ملت مسلمان و انقلابی ایران با شرکت در این تظاهرات سراسری، ضمن محکومیت و ابراز خشم و انزجار شدید خود از این اقدام موهن، مواضع خود را با ندای بلند تکبیر به این شرح اعلام کردند: کاسه صبر مسلمانان عالم و آزادی‌خواهان جهان از حرکات اسلام‌ستیزانه و سناریو‌های پلید دشمنان قسم خورده اسلام در ایجاد فتنه‌هایی نظیر ماجرای سلمان رشدی مرتد و کاریکاتوریست خبیث دانمارکی به خصوص اهانت اخیر در کشور آمریکا و توهین‌هایی که هر روز به مسلمانان جهان در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، پاکستان، فلسطین و لبنان می‌شود، لبریز شده است. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با یادآوری فرمایش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به ذهن‌های غبارگرفته نظام لیبرال سرمایه‌داری تکرار کردند که اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه دنیای شما خواهیم ایستاد. در این قطعنامه با تاکید بر نقش لابی صهیونیستی در بروز حادثه یازدهم سپتامبر خاطرنشان کردند: ملت ایران و مسلمانان آگاه جهان تردیدی در نقش لابی صهیونیستی در حادثه یازدهم سپتامبر ندارند و آن را روی دیگری از سناریوی ساختگی هولوکاست برای بهانه‌جویی و اعمال خشونت علیه مسلمانان و اشغال سرزمین‌های اسلامی دانستند. نمازگزاران از اندیشمندان و آزادی‌خواهان جهان خواستند که برای دفاع از حقوق انسان‌‌های بی‌گناه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و مستقل برای یافتن‌ ماهیت حقیقی و ابهام‌زدایی از این حادثه جنایت‌بار، چهره واقعی عاملان صهیونیستی و دین‌ستیز حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر را برای جهانیان برملا سازند. تظاهرات‌کنندگان از علما، دانشمندان و مسوولان مراکز فرهنگی، مذهبی و قانون‌گذاری خواستند تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به ادیان پیشنهاد جمهوری اسلامی در «تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی» را به عنوان گامی بازدارنده و کارساز مورد توجه و اقدام عملی قرار دهند. در این قطعنامه تاکید شده است که سناریو نفرت ‌انگیز اهانت به مقدسات، اقدامی در جهت انحراف افکار عمومی از موضوعات مهم منطقه است و به همین خاطر علما و اندیشمندان جهان اسلام باید در خصوص توطئه‌های رژیم جنایتکار اسرائیل روشنگری نمایند.

وزارت خارجه از آمریکا شکایت کند

عضو مجلس خبرگان رهبری از وزارت امور خارجه خواست از آمریکا به عنوان متهم درجه اول هتک حرمت قرآن در مجامع بین‌المللی شکایت کند. به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی دیروز جمعه در پایان راهپیمایی محکومیت اهانت به قرآن در تهران گفت: عاملان این جنایت باید دستگیر و مجازات شوند.عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این جنایت مباشران و مسببانی دارد که هر دو محکوم هستند و جنایت مسببان بیش از مباشران است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسببان آنانی هستند که بیش از سی سال است، آتش اسلام ستیزی را برافروخته‌اند و یک روز از سلمان رشدی مرتد و کتابش، و روز دیگر از کاریکاتوریست موهن حمایت می‌کنند و به او مدال می‌دهند و یک روز دیگر فیلم موهن علیه اسلام درست می‌کنند و امروز هم شاهد اهانت به قرآن کریم هستیم.خاتمی افزود: اینها مسبب این جنایت هستند و در راس آنها آمریکای جنایتکار قرار دارد، چون در این کشور این جنایت صورت گرفته است. خاتمی از وزارت امور خارجه خواست به عنوان نماینده ملت ایران از آمریکا به عنوان متهم درجه اول این جنایت در مجامع بین‌المللی شکایت کند. وی افزود: این جنایت در آن کشور اتفاق افتاده است و اگر آمریکا می‌خواهد این جنایت در پرونده سیاهش ثبت نشود، نخست باید عاملان را دستگیر و مجازات کند و سپس به حساب آن کشیش جنایتکار و دیوانه که این ایده شیطانی را مطرح کرد، برسد و او را دستگیر و مجازات کند تا دیگر کسی هوس این کار را نکند.

نمایی از کفن‌پوشان معترض اهوازی/ عکس: ایسنا