فرهنگ و هنر - با آمدن هر وزیری و رفتن وزیر قبلی اینکه در ساختارهای یک نهاد تغییر حاصل شود، قطعی است. حالا سید محمد حسینی پس از یک سال از وزارتش تغییرات بنیادی را در وزارت ارشاد نوید داده است و بر این اساس به گفته وزیر؛ اینکه ما باید پنج معاونت بیشتر نداشته باشیم، قطعی است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با «مهر»، از تغییرات در ساختار این وزارتخانه خبر داد و گفت: ما پیشنهادمان را به معاونت منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری داده‌ایم؛ اما هنوز نهایی نشده است. باید این طرح به صورت مصوبه درآید تا ما آن را اجرایی کنیم.

وی همچنین درباره احتمال ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی هم گفت: چهار معاونت وزارت ارشاد تبدیل به دو معاونت می‌شوند؛ اما طبیعی‌تر این است که معاونت برنامه‌ریزی در معاونت اداری و مالی ادغام شود.حسینی همچنین درباره وضعیت همکاری نیروهای انسانی معاونت‌هایی که حذف خواهند شد، گفت: نیروها سر جای خودشان هستند و فقط تعداد معاونت‌ها و به تبع آنها ادارات کل کم می‌شود. البته تعدادی از نیروهایمان به شهرستان‌ها منتقل شده‌اند و تعدادی هم بازنشسته شده‌اند و علاوه بر این مقداری کاهش نیرو در آینده خواهیم داشت.

علاوه بر ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و اداری، مالی که خبرش را وزیر ارشاد اعلام کرد، بر اساس اطلاع خبرگزاری مهر به زودی معاونت امور مجلس هم با یکی دیگر از معاونت‌های وزارت ارشاد ادغام می‌شود که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که معاونت مزبور، امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روا است که با استعفای یک فرد همه جوایز بدون مسوول بمانند، ادامه داد: این‌گونه نیست و به موقع کارهای مربوط به همه جایزه‌ها انجام می‌شود. البته آقای دری (معاون فرهنگی وزارت ارشاد) هنوز کسی را برای این کار به ما معرفی نکرده است.