تحریم‌ها و تهدیدها از موضع قدرت نیست

عکس: دنیای اقتصاد، آکو سالمی

برخی بین خودشان می‌گویند که دو سال بعد از تحریم به ایران هجوم می‌آوریم رییس‌جمهور، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان علیه کشورمان را نه از موضع قدرت، بلکه از موضع ذلیلانه‌ترین اقدامات یک موجود در شرف مرگ دانست.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در کنگره بزرگداشت شهدای زن و شهیده مریم فرهانیان سخن می‌گفت، اظهار کرد: بیایید به سی سال قبل برگردیم آن زمان در چه شرایطی بودیم آبادان در محاصره دشمن بود و خط درگیری ما با دشمن به نزدیکی این شهر رسیده بود و همه مستکبران در برابر ما بودند. دوستی از من پرسید که چرا می‌گویید که سی سال است، آمریکا یکه تاز جنایت علیه بشریت است، در حالی که شوروی بیست سال است که از هم پاشیده است من معتقدم از ابتدای انقلاب شوروی که به ظاهر مخالف نظام سرمایه‌داری بود در خدمت سیاست‌های آمریکا قرار گرفت و در جنگ ایران و عراق آمریکا و شوروی در کنار هم علیه ما جنگیدند، در آن زمان همه موجودیت دنیای مادی بسیج شد، تا نور خدا را که در کشور ما جلوه‌گر شده بود خاموش کند. ملت ما ملت مظلومی بود که فریاد مظلومیتش در جهان پژواکی نداشت.

دشمن در موضع دفاعی قرار دارد

وی اضافه کرد: سرزمین‌های ما اشغال شده بود و شهرهای ما آماج گلوله‌ها و بمب‌های دشمن بودند. با این حال باز هم ما متهم بودیم به تجاوز و جنگ‌طلبی، اما امروز خط درگیری کجاست؟ دشمن کجاست و ملت ما کجاست؟ شما می‌دانید که خط درگیری به خانه دشمن منتقل شده است و دشمن در کاخ‌های خود در موضع دفاعی قرار دارد. آنها امروز تلاش می‌کنند از موجودیت خود در برابر امواج کوبنده انقلاب دفاع کنند و اقداماتی هم که انجام می‌دهند، مثل تحریم‌ها و تهدیدها هیچ کدام از موضع قدرت نیست، بلکه از موضع ذلیلانه‌ترین اقدامات یک موجود در شرف مرگ است.

برخی هم در داخل داد و فریاد می‌کنند که تحریم خطرناک است رییس‌جمهور در ادامه سخنانش گفت: آنها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و در حال سقوط فریاد می‌زنند و تهدید می‌کنند. این را من تنها اینجا نگفتم در آنجا و در سفری که به نیویورک داشتم نیز گفتم. کارهای بچه‌گانه و احمقانه می‌کنند و همچنان از موضع‌ عقب‌نشینی و ذلت رفتار می‌کنند. آقای بوش آمد که اقتصاد آمریکا را نجات دهد، اما الان کار آنها از این مسائل گذشته است و به دنبال حفظ نظام سرمایه‌داری هستند؛ چرا که همه اندیشه‌ها و موجودیت‌شان در خطر افتاده است. اگر قطعنامه صادر می‌کنند برای دفاع از موجودیت شورای امنیت است.

خودشان هم می‌دانند که این کارها اثری ندارد. بعضی‌ها هم دنبال جنگ روانی هستند و برخی هم در داخل داد و فریاد می‌کنند که تحریم خطرناک است تا در جامعه تلاطم ایجاد کنند. اصرار دارند که بگویند که تحریم‌ها اثر دارد. برخی بین خودشان می‌گویند که دو سال بعد از تحریم به ایران هجوم می‌آوریم، من در این سفر به آنها گفتم هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید. هر غلطی می‌خواهید دو سال بعد انجام دهید همین الان انجام دهید. امیدشان به عده‌ای است که سرشکسته‌تر از خودشان هستند.

احمدی‌نژاد گفت: کاری نمی‌توانند بکنند آنقدر دچار مشکل و ضعف هستند که نمی‌توانند خودشان را اداره کنند و به فضل الهی به زودی شاهد سقوط نظام سرمایه‌داری در دنیا خواهیم بود.

به بهانه ۱۱ سپتامبر می‌خواهند خاورمیانه را ببلعند

رییس‌جمهور با اشاره به جنجالی که رسانه‌های غربی درباره سخنانش در سازمان ملل راجع به ۱۱ سپتامبر کرده‌اند، گفت: من تنها دو سوال درباره ۱۱ سپتامبر مطرح کردم می‌بینید که چطور به هم ریخته‌اند. مگر من چه گفتم. گفتم که حادثه‌ای به نام ۱۱ سپتامبر ایجاد کرده‌اند و همه انقلابیون و عدالت‌خواهان را متهم کردند و بعد به افغانستان و عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را کشتند و هنوز هم به کشتار خود ادامه می‌دهند. ما گفتیم این حادثه توسط یک گروه بی‌طرف بررسی شود و اگر لازم شد دادگاهی تشکیل شود و اگر در آن دادگاه کسی محکوم شد او را مجازات کنند، اما امروز به بهانه ۱۱سپتامبر می‌خواهند کل خاورمیانه را ببلعند. وقتی از سوالات من عصبانی می‌شوند معلوم می‌شود که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. البته به نظر من باید عوامل حمله به افغانستان و عراق نیز محاکمه شوند. وی تصریح کرد: آنها یک ماجرای مهم می‌سازند و به بهانه آن می‌خواهند به هر کس خواستند حمله کنند. معلوم است طراحی آنها چیست.

آنها در ۶۰ سال قبل نیز ماجرایی به پا کردند و به بهانه آن فلسطین را اشغال کردند. ماجرایی که اجازه نمی‌دهد کسی آن را بررسی کند و آن را مقدس‌تر و غیرقابل‌ خدشه‌تر از هر چیزی می‌دانند. می‌خواهند یک چیز دیگر شبیه این درست کنند و به بهانه آن به سایر کشورها حمله کنند. حتی به فرض که حادثه ۱۱سپتامبر توسط چند نفر طراحی شده باشد چرا به خاورمیانه حمله می‌کنند؟ احمدی‌نژاد گفت: هدف ما این است که به آنها کمک کنیم. آبروی خود را حفظ کنند و از منطقه بیرون بروند، اما آنها این را نمی‌فهمند.

دیدار با بزرگترین کشیش آمریکا

رییس‌جمهور ادامه داد: در سفری که اخیرا داشتم بزرگترین کشیش آمریکا و همکارانش را ملاقات کردم که عالمانی برجسته، معتدل و عمیق بودند. به ما گفتند که ما هم مثل شما یگانه‌پرست و عدالت‌خواهیم و منتظر موعود هستیم و بدانید که بدون ملت ایران امکان برپایی صلح و عدالت در جهان وجود ندارد. ما در آنجا با گروه‌های مختلفی از مردم و پرستاران صلح سخن گفتیم. سخنان آنها شبیه سخنان افرادی همچون نقدی بود. برخی از آنها از ما کمک می‌خواستند تا آنها هم نجات پیدا کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: زمانی بود که ملت ما مظلومانه و تنها و با دست‌های خالی و با عشق به خوبی‌ها و ولایت و اهل بیت(ع) پیشتاز و پرچم انسانیت را برافراشته نگاه داشتند، امروز هم امواج توفانی انقلاب همه سنگرهای استکبار را یک به یک فتح می‌کند. یک سنگر مستحکم و خلل‌ناپذیر برای دفاع از حق در جهان وجود دارد و آن هم نظام اسلامی است.