پنج کیلومتری شرق کازرون در استان فارس ساعت ۱۴:۵۲ دیروز دوشنبه لرزید. معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تایید وقوع زلزله در کازرون گفت: پنج کیلومتری شرق کازرون در استان فارس ساعت ۱۴:۵۲دیروز دوشنبه لرزید. مهدی زارع در گفت‌وگو با «مهر» با بیان این مطلب افزود: برآورد اولیه درباره بزرگی این زلزله ۹/۵ ریشتر است؛ اما موسسه ژئوفیزیک بزرگی این زلزله را ۱/۶ ریشتر گزارش کرده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زلزله دیروز کازرون زلزله‌ای مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره موضع وقوع این زلزله گفت: این زلزله در ساعت ۱۴:۵۲ به وقت ایران در ۵ کیلومتری شرق کازرون رخ داده است.

همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت بحران از کشته شدن یک نفر و مصدومیت سه نفر در اثر این زلزله خبر داد. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز، در گفت‌وگو با فارس‌ اظهار داشت: براساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله شهرهای استان فارس ۱/۶ ریشتر بوده که حوالی کنار تخته در استان فارس را تکان داده است.

وی گفت: زلزله ۱/۶ ریشتری استان فارس، شهرهای شیراز، علی‌آباد و مابین کازرون و بوشهر را به لرزه درآورده است. مصلی‌نژاد اظهار داشت: تیم‌های ارزیاب و امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان فارس هم‌اکنون در مناطق زلزله‌زده حضور دارند تا در صورت کمک به آسیب‌دیدگان یاری رساندند. به گزارش فارس، کنارتخته در ۱۷۵ کیلومتری شیراز است.