تاوان خواب‌آلودگی راننده تریلر ۱۳کشته و ۲۹ مجروح بود

معاون عملیات پلیس‌راه کشور خبر داد: خواب‌آلودگی راننده تریلر «اسکانیا» صبح دیروز سبب کشته شدن ۱۴ تن و مجروح شدن ۲۹ مسافر دیگر در آزادراه کرج - قزوین شد. سرهنگ پرویز سیاح البرزی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی در ساعت ۵:۲۰ صبح دیروز از برخورد یک دستگاه اتوبوس بنز و یک دستگاه تریلر اسکانیا در عوارضی کرج ــ قزوین با خبر شدند، گفت: ماموران پس از حضور در صحنه دریافتند که این حادثه به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده تریلر رخ داده است.

وی ادامه داد: تریلر پس از برخورد با اتوبوس این خودرو را ۱۲۰ متر به جلو کشانده و پس از برخورد با گیت عوارضی متوقف شد.

معاون عملیات پلیس‌راه کشور ادامه داد: در این حادثه هشت تن از اتوبوس مسافربری متعلق به شرکت مسافربری «شب پیما» جان خود را از دست دادند و ۲۹ تن دیگر مجروح شدند.

معاون عملیات پلیس راه کشور اضافه کرد: پنج تن از مسافران دیگر در حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان جان خود را از دست دادند. پیش از این نیز در سحرگاه چهارشنبه ۲۴ شهریور یک‌دستگاه اتوبوس مسافربری که از ایلام عازم تهران بود در نزدیکی شهر صنعتی ساوه واژگون شد که ۲۷ نفر در صحنه کشته و ۱۴نفر مجروح شدند که نهایتا با جان باختن تعدادی از مسافران در بیمارستان آمار کشته‌های این حادثه به ۳۱ نفر افزایش یافت. نداشتن کمک راننده و خواب‌آلودگی راننده علت این تصادف اعلام شد و در پی آن هم مجوز فعالیت پایانه مسافربری مذکور به حالت تعلیق درآمد.