درخواست وزیر بهداشت برای استقرار ماموران پلیس در بیمارستان‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ارسال نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بر استقرار نیروی انتظامی در مراکز درمانی دانشگاه‌ها تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مرضیه وحید دستجردی در این نامه با اشاره به وقوع برخی از اتفاقات ناگوار در تعدادی از مراکز بیمارستانی و نیز ضرب و شتم پرسنل، خواستار هماهنگی لازم روسای دانشگاه‌ها با نیروی انتظامی برای تامین امنیت ارائه‌کنندگان خدمات و حمایت از مجموعه پرسنل شده است. ماه گذشته دو تن از پرسنل درمانی بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج، مورد حمله همراهان بیمار قرار گرفته و از ناحیه چشم مصدوم شدند.

در یکی از این حوادث پرستار سی‌سی‌یو بیمارستان یاسوج به نام عبدالوهاب دانشیار، با ضربه پنجه بوکس همراه یک بیمار، بینایی چشم چپ خود را از دست داد. در دومین جراحت چشمی ناشی از حمله همراهان که ۳ هفته بعد از حادثه اول رخ داد، قرنیه چشم «صالح رخشان» مسوول بخش اورژانس این بیمارستان پاره شد.

همچنین طی حادثه‌ دیگری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، پرستاری از سوی یکی از بیماران مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بینی این پرستار شکست و دچار خونریزی شدید شد. وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به این وقایع، خواستار جلوگیری از بروز این گونه حوادث شده بود.