5/5 میلیون شغل در دولت نهم و دهم ایجاد شد

رییس‌جمهور از‌ایجاد حدود ۶۰۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال خبر داد‌.به گزارش واحد مرکزی خبر‌،‌ آقای احمدی‌نژاد در برنامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گلستان افـزود: در دولت نهم و دهم بیش از پنج و نیم میلیون شغل‌ایجاد شد در حالی که سه میلیون شغل عقب افتاده داشتیم‌. وی با بیان‌اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیرو وارد بازار کار می‌شود‌، تناسب نداشتن افراد با بازار کار و کار تـولید شده را علت بسیاری از بیکاری‌ها دانست‌.

رییس‌جمهور یکی دیگر از علل بیکاری را توانایی نـداشتن افراد بـرای خوداشتغالی بیان کرد و افزود‌: فردی که در رشته‌ای کارشناسی می‌گیرد بـایـد بتواند برای خودش زمینه کار و فعـالیت فراهم کند.

برای تامین نیازهای ایران باید در مدیریت جهان وارد شویم

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه باید ایران را بسازیم، گفت: برای تامین نیازهای ایران مجبوریم که در مدیریت جهان وارد شویم و برای اصلاح وضعیت جهانی قیام کنیم. مسوولیت ما امروز سنگین است و امروز ساختن ایران در واقع باز کردن راه به سوی تمام بشریت است.

رییس‌جمهور که در جمع منتخبین و فرهیختگان استان گلستان صحبت می‌کرد‌، ادامه داد: برای ساختن ایران باید چند عامل کنار هم قرار گیرد که اولین عامل، ایمان به خداوند متعال است. وی ادامه داد: عامل دیگر، همدلی است و اگر همدلی باشد کارها به جلو پیش خواهد رفت. همدلی و همبستگی لازمه‌ کار است.

وی به اهمیت مجاهدت و تلاش در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر همه این عوامل را داشته باشیم، اما اهل ایستادگی نباشیم راه به جایی نمی‌بریم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای ساختن ایران و جهان نیازمند الگو هستیم و باید الگوی عینی ارائه دهیم، گفت: کل ایران می‌تواند یک الگو برای تمام جهان باشد‌.