آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم و معاونان وی با بیان این‌که نیروی انتظامی از مسائل اساسی هر مملکتی است، عنوان کرد: باید نظم و انضباط در کشور برقرار باشد و این نیازمند یک نیروی مقتدر است تا بتواند انتظامات شهر، حفظ اموال و نفوس و نوامیس را بر عهده بگیرد. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردمی که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کنند و از منکرات و معاصی جلوگیری می‌کنند رستگارند. وی اظهار کرد: ‌دین اسلام در تمامی جهات، به صورت کامل راهنمایی‌های صحیح و پیشرفته‌ای دارد و دنیا هرچه پیشرفت کند این احکام از آنها جلوتر است. صافی گلپایگانی تصریح کرد: اسلام دین جامع و کاملی است که حقوق همه را در نظر گرفته است. این مرجع تقلید با بیان اینکه درباره راهنمایی و رانندگی نیز احکامی در اسلام وجود دارد، عنوان کرد: برای نمونه در روایات آمده است کسی که سوار اسب است بر کسی که پیاده می‌رود در اولویت قرار دارد. وی اظهار کرد: فقط ظاهر جلوگیری از معاصی و منکرات کفایت نمی‌کند بلکه باید زمینه‌هایی را در جامعه فراهم کرد که مردم گرایش به خیر داشته باشند و از معاصی دوری کنند. وی با بیان اینکه در برخی مواقع از نیروی انتظامی درخواست‌هایی داریم که از وظایف آنها خارج است، اظهار کرد: باید تربیت افراد در جامعه به گونه‌ای باشد که اصلا جرائم اتفاق نیفتد و در صورت احتمال وقوع جرائم، نیروی انتظامی جلوی آن را بگیرد. این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر بی‌حجابی در کشور فراگیر شود نیروی انتظامی نمی‌تواند کاری کند، تصریح کرد: باید کاری کرد که بسترهای بی‌حجابی از بین برود و جامعه در همه جهات آمادگی ترقی و کمال داشته باشد. وی تصریح کرد: باید کاری کرد که دزدی، دروغ و تهمت در جامعه کم شود.

بهبود وضعیت کشور بهترین راه صدور انقلاب است

همچنین در تحولی دیگر آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بهبود وضعیت کشور بهترین راه صدور انقلاب است، اظهار کرد: عکس این قضیه نیز صادق است و ناکارآمدی مدیران می‌تواند موجب رویگردانی مردم دنیا و حتی ملت خودمان از انقلاب شود.به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه پیش از آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ابراز داشت: در ابتدای انقلاب که صحبت از صدور انقلاب بود برخی از دشمنان ما این مساله را بزرگ کرده و گفتند ایران می‌خواهد با حمله نظامی به همسایگان خود آنها را تحت سلطه در آورده و در ادامه به سراغ دیگر کشورها برود که امام(ره) در پاسخ به آنها فرمود منظور ما صدور انقلاب از طریق فرهنگی است نه نظامی.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: اگر در بازارهای ما احتکار و تقلب، در ادارات ما ارتشا و معطل کردن مردم و در رسانه‌ها دروغ و تهمت نباشد و دولتمردان ما به وعده‌های خود عمل کنند، انقلاب صادر خواهد شد.استاد درس خارج حوزه علمیه قم با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام می‌فرماید اگر انسانی دروغ نگوید، به مردم ظلم نکند و از خلف وعده بپرهیزد، می‌توان او را عادل و شخصیتش را کامل دانست که چنین فردی غیبتش جایز نیست و حتی دوست شدن با او واجب است. در این هنگام یکی از شاگردان از ایشان سوال پرسید که آیا می‌توان غیبت فردی را انجام داد که برخلاف این ویژگی‌ها عمل می‌کند؟ آیت‌الله مکارم در پاسخ گفت: کسی که علنا دروغ می‌گوید، به وعده‌های خود عمل نمی‌کند و به مردم ظلم روا می‌دارد، متظاهر به فسق است، غیبت او جایز است.