واریز منطقه‌ای یارانه نقدی

فرزین: فردا قیمت برق در زمان اجرای قانون یارانه‌ها مشخص می‌شود

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از واریز منطقه به منطقه یارانه نقدی خبر داد؛ اما باز هم از زمان دقیق واریز یارانه به حساب شهروندان سخنی نگفت. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به برگزاری جلسات مستمر هدفمندی یارانه‌ها با حضور رییس‌جمهور گفت: هم‌اکنون حداقل هفته‌ای سه جلسه طولانی با حضور رییس‌جمهور و اعضای ارشد دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها برگزار می‌شود.وی افزود: هرچه به زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور نزدیک‌تر می‌شویم، جلسات دولت در این‌باره نیز بیشتر می‌شود؛ به طوری که جلسات اخیر این کارگروه به نیمه شب هم رسیده است.

واریز منطقه‌ای یارانه

فرزین در پاسخ به اینکه «آیا مبلغ تنخواهی که دولت قرار است برای واریز یارانه نقدی تامین کند، مشخص شده؟» گفت: الان منابع آن شناسایی شده است؛ ضمن اینکه این منابع به زودی - در نیمه دوم مهرماه - پس از تخصیص به حساب مردم واریز خواهد شد.

وی همچنین از واریز منطقه به منطقه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار خبر داد و گفت: یارانه نقدی اقشار آسیب‌پذیر ۱۰ درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پیش از این دولتمردان از آغاز واریز یارانه به حساب سرپرستان خانوار در اول مهر خبر داده بودند؛ اما بعدا این زمان به نیمه دوم مهرماه موکول شد و اکنون نیز سخن از واریز منطقه به منطقه یارانه نقدی مطرح است که به نظر می‌رسد واریز یارانه نقدی در برخی مناطق کشور را باز هم به تاخیر بیندازد.

فرزین ادامه داد: یارانه نقدی خانوار در مرحله اول دوماهه واریز خواهد شد، سپس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، تخصیص‌ها را انجام خواهد داد. البته تا زمان آغاز اصلاح قیمت‌ها یارانه نقدی واریزی قابل برداشت نخواهد بود.

دولت به دنبال درآمد ۲۰ هزار میلیاردی

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه دولت همان کسب ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل اصلاح قیمت‌های انرژی در نیمه دوم سال است، اظهار داشت: برنامه اولیه تامین این مبلغ در سال‌جاری بوده است که همچنان نیز همین برنامه دنبال می‌شود.

وی از بررسی تاثیر اصلاح قیمت‌ها بر روی دهک‌های مختلف درآمدی جامعه خبر داد و به مردم اطمینان داد دولت با ذره بین تاثیرات هدفمندی یارانه‌ها را بررسی و برای هر کدام برنامه جداگانه‌ای طراحی کرده است. برهمین اساس، مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

فرزین از تعیین تکلیف نهایی قیمت برق در جلسه یکشنبه کارگروه تحول اقتصادی دولت سخن گفت و افزود: در جلسه دوشنبه گذشته این موضوع در کارگروه بررسی و مقرر شد در کارگروه تخصصی بررسی‌های دیگری انجام شود که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کارگروه تخصصی با حضور مسوولان وزارت نیرو و سایر مسوولان ذی‌ربط موضوع را بررسی و نهایی کرد.

وی تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف قیمت برق ابتدا قرار بود در جلسه پنج‌شنبه شب کارگروه تحول اقتصادی در دستور کار باشد که به دلیل سفر وزیر نیرو به لبنان، این موضوع به جلسه یکشنبه آتی این کارگروه موکول شد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت‌های برق برای بخش‌های مختلف تبعیضی - ترجیحی خواهد بود، اظهار داشت: قیمت‌گذاری برق به نحوی خواهد بود که همچنان از مناطق گرم و بخش‌های کشاورزی و صنعت حمایت شود.

تصویب بسته جامع حمل‌ونقل

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در عین حال خبر داد: بسته جامع حمایتی از بخش حمل‌ونقل - درون و برون شهری - پس از برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی سرانجام در آخرین جلسه هفته گذشته این کارگروه که تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه طول کشید، به جمع‌بندی نهایی رسید.

وی افزود: در این بسته مجموعه سیاست‌ها و برنامه هایی دیده شده است که بر بسترسازی در بخش حمل‌ونقل و سسیستم‌های کنترل و نظارت تاکید دارد؛ ضمن اینکه براساس این بسته، قرار شد رانندگان و کارکنان بخش حمل‌ونقل مورد حمایت دولت قرار گیرند.فرزین از اختصاص منابع قرض‌الحسنه‌ای به فعالان بخش حمل و نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع تامین اجتماعی رانندگان نیز در این بسته دیده شده است.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت اظهار داشت: مدیریت اجرای بسته جامع حمل‌ونقل با وزارت کشور و با مسوولیت مستقیم محمد رضا رویانیان، رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور خواهد بود.