تیراندازی در سنندج

در این حادثه ۴ مامور ناجا و یک عابر شهید شدند

۳مامور ناجا طی درگیری مسلحانه در کرمان شهید شدند دنیای‌اقتصاد- دو فرد ناشناس مسلح به سلاح کلاشینکف ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه گذشته در میدان آزادی شهر سنندج به سمت خودرو و ایستگاه نیروهای انتظامی (راهنمایی و رانندگی) مستقر در این میدان تیراندازی کردند که در جریان آن چهار تن از پرسنل نیروی انتظامی و یک نفر از عابرین به شهادت رسیدند. همچنین در جریان این اقدام تروریستی، علاوه بر چهار عابر پیاده، پنج تن از نیروهای انتظامی نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، مشاهدات حاکی از آن است که روی خودروی سمند پلیس بیش از ۲۰ اثر تیر مشاهده شده است. همچنین ضاربین سریعا متواری شده‌اند. به گفته علی عبداللهی معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حادثه تروریستی را به عهده نگرفته است. به گزارش ایرنا معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشورهمچنین در این خصوص تاکید کرد که در هر عملیات تروریستی عوامل خارجی و در راس آن رژیم صهیونیستی دست دارند که در حال بررسی موضوع هستیم. با این حال برخی از نمایندگان کرد در مجلس و نیز امام جمعه سنندج نیروهای مستقر آمریکایی در منطقه را عامل ناامنی مرزهای غرب کشور و البته این حادثه تروریستی دانستند و یکی از اهداف آن را اختلاف افکنی بین شیعه و سنی مطرح کردند. همچنین به گزارش مهر ابراهیم کاظمی‌نژاد، معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان کردستان هم پنج‌شنبه شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: دو نفر مهاجم ناشناس وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب بودند که در یک حادثه تروریستی پنج تن از هموطنانمان را به شهادت رساندند. کاظمی‌نژاد درباره بازداشت دو مهاجم نیز گفت: اقدامات لازم برای دستگیری مهاجمان آغاز شده است.در عین حال نایب‌رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون با حضور وزرای کشور، اطلاعات و سایر مسوولین امنیتی برای بررسی حادثه تروریستی سنندج خبر داد. اسماعیل کوثری نماینده تهران در گفت‌وگو با «ایلنا» در ارتباط با زمان برگزاری این جلسه نیز گفت: از آنجایی که جلسه روز یکشنبه دارای برنامه خاص خود است و نیاز است که از مسوولین مربوطه دعوت به عمل آید، روز دوشنبه یا سه‌شنبه برای برگزاری جلسه با وزرای مذکور در نظر گرفته می‌شود. این جلسه احتمالا با حضور وزیر اطلاعات، وزیر کشور و سایر مسوولان امنیتی و اطلاعاتی برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، رییس شورای اطلاع رسانی استان کردستان هم گفت که پیکر شهدای این حادثه ساعت ۱۰ صبح امروز در سنندج از مقابل مسجد جامع این شهر تا میدان انقلاب تشییع می‌شود.

شهادت سه مامور ناجا در کرمان

همچنین صبح پنج‌شنبه گذشته، ۳ مامور انتظامی در درگیری مسلحانه در قلعه گنج کرمان به شهادت رسیدند.به گزارش تابناک فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان، ماموران در حال انتقال فردی متهم به آدم‌ربایی، از قلعه‌گنج به استان هرمزگان بودند که اقوام و بستگان متهم به سوی ماموران تیراندازی کردند و ۳ مامور و شخص متهم کشته شدند.این گزارش می‌افزاید که دو روز قبل نیز رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان در درگیری مسلحانه به شهادت رسیده بود.