مردم باور کنند که بانک مرکزی ایران بیش از حد معمول ارز و طلا دارد

از مردم تقاضا می‌کنیم که به دولتمردانشان اعتماد کنند چرا که آن چیزی که دولتمردان می‌گویند واقعی است و چیزی که اخلالگران و دشمنان می‌گویند غلط است معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: با وجود اینکه در تحریم به سر می‌بریم در هیچ دوره‌ای پس از انقلاب به این اندازه ذخیره‌ ارزی و طلا نداشته‌ایم.

به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور دیروز در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در خصوص مباحث طرح شده در این جلسه با بیان اینکه بحث تحریم‌ها مساله دیگری بود که در همایش استانداران مطرح شد، اظهار کرد: تحریم‌ها هیچ اثری در روند زندگی عادی مردم ایجاد نکرده است و ما در جلسه با استانداران هماهنگ کردیم چگونه باید عمل کنیم که مردم به مضیقه نیفتند.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: در خصوص بحث هدفمند کردن یارانه‌ها با استانداران هماهنگ کردیم که واقعیت را به گوش مردم برسانیم و از مردم تقاضا کنیم که به دولتمردانشان اعتماد کنند؛ چرا که آن چیزی که دولتمردان می‌گویند واقعی است و چیزی که اخلالگران و دشمنان می‌گویند غلط است.

رحیمی همچنین یادآور شد: از مردم تقاضا داریم حرف‌های استانداران در استان و وزرای دولت را بپذیرند و به حرف‌های حاشیه‌ای اعتماد نکنند، چرا که شاهد بودیم اخلالی که در امر سکه و ارز به وجود آمد دولت توانست در عرض یک هفته آن را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه ما به دلیل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به زحمت نیفتاده‌ایم، تاکید کرد: دولت به اندازه کافی منابع ارزی و طلا در اختیار دارد و مردم باور کنند که بانک مرکزی ایران بیش از حد معمول طلا دارد.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه الان در تحریم به سر می‌بریم در هیچ دوره‌ای پس از انقلاب به این اندازه ذخیره‌ ارزی و طلا نداشته‌ایم، بنابراین اگر اخلالی به وجود آمد، مردم به حرف دشمنان و اخلالگران توجه نکنند و مطمئن باشند ما به آنها راست می‌گوییم. رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گرانی به وجود خواهد آمد، گفت: هرگز گرانی نخواهد بود؛ چرا که هدفمند کردن یارانه‌ها حذف یارانه نیست، بلکه هدفمند کردن و توزیع عادلانه یارانه می‌باشد. چرا که عده‌ای زیاد مصرف می‌کنند، بنابراین ما می‌خواهیم همه به یک اندازه مصرف کنند. وی اظهار کرد: اگر جایی گرانی رخ دهد دولت قادر است آن را کنترل کند و شرط آن نیز هماهنگی مردم و دولت است؛ چرا که اگر دولت و مردم با هم باشند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. خبرنگاری در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در خصوص تشکیل ستادی از سوی برخی برای اخلال در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها پرسید که این افراد چه کسانی هستند؟ رحیمی پاسخ داد: اگر مردم و دولت با هم هماهنگ باشند همان‌طور که تحریم‌کنندگان هیچ اثری نخواهند داشت، رفقای آنها در داخل هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مردم برای دور زدن تحریم‌ها و اجرای موفق هدفمندکردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در این راه علاوه بر کمک به مردم ما نیازمند همراهی رسانه‌ها نیز هستیم.