مسوول ستاد تبلیغات استقبال از مقام معظم رهبری رئوس برخی برنامه‌ها و دیدارهای ایشان در سفر به قم را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در همین خصوص اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ورود به شهر مقدس قم و برگزاری مراسم استقبال از ایشان، سخنرانی عمومی در جمع اقشار مختلف مردم قم خواهند داشت. وی همچنین گفت: نشست با عموم طلاب اعم از خواهر و برادر، جلسه با طلاب غیرایرانی، نشست مشترک با نخبگان حوزوی و دانشگاهی، نشست با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان، نشست با بسیجیان، از جمله دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب در قم است.

نبوی همچنین با اشاره به اینکه احتمال تغییر در برنامه‌ها وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری همچنین در این سفر پر خیر و برکت، دیدارهای صمیمانه‌ای نیز با مراجع معظم تقلید، البته بدون حضور خبرنگاران خواهند داشت. معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به اینکه زمان دقیق سفر رهبر معظم انقلاب به قم هنوز مشخص نیست، اما این سفر اواخر هفته آینده انجام می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب به طور طبیعی هر چند وقت یک بار سفرهای استانی دارند و لذا تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان راجع به این سفر نشان از بی‌دقتی رسانه‌های بیگانه است.

با سفر مقام معظم رهبری و دیدارهای صمیمانه ایشان با مراجع عظام تقلید، توطئه‌ها خنثی می‌شود

وی همچنین در خصوص واکنش و حساسیت بیش از حد رسانه‌های بیگانه نسبت به این سفر تصریح کرد: اینکه می‌بینیم سفر ایشان به هر جای دیگری به غیر از قم این‌گونه برای رسانه‌های بیگانه حساسیت‌زا نیست، به این دلیل است که آنها بسیاری از بنیان‌های تبلیغاتی خود در دنیا را به واسطه سفر رهبر انقلاب به قم در معرض خطر می‌بینند، به این معنا که آن‌ها در دوران فتنه به این دروغ متوسل شده بودند که روحانیت و مراجع از نظام اسلامی فاصله گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: با سفر مقام معظم رهبری و دیدارهای صمیمانه ایشان با عموم حوزویان و به ویژه مراجع عظام تقلید، توطئه‌ها خنثی می‌شود و به همین خاطر است که مدام در این راستا به ارائه تحلیل‌های دروغین و ساختن شایعات بی‌اساس رو آورده‌اند.

مسوول ستاد تبلیغات استقبال از مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه با نظام اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از برکات نظام اسلامی نشر تفکر و معارف شیعی در جهان است، لذا همه حوزویان و مراجع تقلید پشتیبان نظام و رهبری هستند و مردم قم نیز با استقبال بی‌نظیر خود شایعات و ترفندهای تبلیغاتی دشمنان را ناکام می‌گذارند. نبوی همچنین با اشاره به شور و نشاط استقبال در بین مساجد و هیات قم افزود: ستاد تبلیغات استقبال با هدف ساماندهی برنامه‌های تبلیغاتی سفر تشکیل شده است تا تبلیغات مردمی و رسانه‌ای و نیز برنامه‌های نهادها در این برنامه هدفمند شود.

شایعه تفاوت دیدگاه‌های رهبری با مراجع ازجمله روش‌های جذب طرفدار مخالفان و دشمنان است

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مسوول تبلیغات سفر مقام معظم رهبری همچنین در نشست مدیران و معاونان آموزش و تبلیغ مدارس علمیه قم که یکشنبه شب گذشته در مجتمع شهید صدوقی برگزار شد، از اشتیاق فراوان مردم و طلاب برای استقبال از رهبری خبر داد و گفت: بسیاری از مردم قم از روزها پیش برای سلامتی مقتدای خود به ذبح قربانی پرداخته و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع نموده‌اند. نبوی شایعه تفاوت دیدگاه‌های رهبری با مراجع را ازجمله تبلیغات سوء و روش‌های جذب طرفدار مخالفان و دشمنان برشمرد و تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری به قم تمام این تبلیغات سوء را از بین می‌برد و جایگاه دشمنان را دچار فروپاشی خواهد کرد، همچنین استقبال پرشکوه از ایشان نیز ضربه‌ای محکم به استکبار و کفار خواهد بود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، این سفر را دارای ابعاد استانی، ملی و بین‌المللی توصیف کرد و گفت: در بعد بین‌الملل دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب موجب قوت قلب تمام شیعیان جهان خواهد شد.

تلاش دشمن برای کمرنگ نمودن سفر مقام معظم رهبری به قم

نبوی، با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ نمودن سفر مقام معظم رهبری گفت: عده‌ای از جریانات سال گذشته سوء استفاده کرده و به بیان برخی شایعات پرداخته و طرفداران خود را به آن مشغول نموده‌اند؛ اما با سفر معظم له به قم آنها شاهد از بین رفتن جایگاه خود شده و نسبت به این سفر موضع‌گیری‌هایی نموده‌اند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه این دسیسه را جریانی هماهنگ شده از سوی دشمنان و معاندان اسلام و ایران دانست و گفت: در این جریان چه در داخل و چه در خارج کشور طرفداران نقاق با هم متحد و به فتنه افکنی پرداختند.