تذکر به روزنامه‌ جمهوری اسلامی و توقیف یک نشریه

در جلسه دیروز هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار ۱ هفته‌نامه و ۱ ماهنامه موافقت شد. به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات - با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسه با انتشار هفته‌نامه «کلهر» به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی، مژگان غیاثوندیان و ماهنامه «حیات‌ورزش» به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی، اسفندیار زرافشانی موافقت شد. وی همچنین افزود: در این جلسه گزارش تخلفات نشریات مطرح و به‌شرح ذیل تصمیم‌گیری شد: ۱ ـ نشریه «تالش» به‌دلیل ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی و انتشار مطالب و عکس از افرادی که در معارضه با نظام و همسو با گروه‌های مخالف اسلام هستند و انتشار مطالب نشریه در مسیر خلاف نظام جمهوری اسلامی، به استناد ماده ۲ و بند ۹ ماده ۶ و تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات، توقیف و پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

۲ ـ به نشریات «کتاب هفت» و «سرنا» به‌دلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، به استناد بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات تذکر داده شد و مقرر گردید پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود.

۳ ـ به روزنامه‌ «جمهوری اسلامی» به‌دلیل توهین به رییس قوه قضائیه به استناد بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات، تذکر داده شد.

۴ ـ به نشریه «قاصدک شهر» به‌دلیل انتشار بر خلاف زمینه مصوب، به استناد بند ب ماده ۷ قانون مطبوعات، تذکر داده شد. همچنین مقرر شد به تمامی نشریات تذکر داده شود، با عنایت به بند ب ماده ۷ قانون مطبوعات، از انتشار مطالب نشریه برخلاف زمینه و روش مصوب و سایر مشخصاتی که صاحب امتیاز نشریه در زمان ارائه تقاضا، به رعایت آن متعهد شده و به تصویب هیات نظارت بر مطبوعات رسیده است، خودداری کنند.