تراز دریافت‌ها و پرداخت‌ها در قانون یارانه‌ها باید صفر باشد، بنابراین نباید تصور شود که در این میان همه خانوارها چیزی گیرشان می‌آید حمایت از اجرای قانون یارانه‌ها موضوعی بود که محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین شنبه شب در نشست ماهانه تشکل متبوعش بیان کرد. به گزارش ایسنا، محمد رضا باهنر درباره قانون یارانه‌ها با اشاره به این‌که پول داده شده در پروژه هدفمند شدن یارانه‌ها به مردم، نصف آن است که بابت افزایش قیمت‌ها قرار است گرفته شود، گفت: تراز دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید صفر باشد، بنابراین نباید تصور شود که در این میان همه خانوارها چیزی گیرشان می‌آید.

باهنر با اشاره به آثار اراده دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: تا به حال در چندین استان مبلغی به خانوارها تزریق شده؛ البته برخی مباحث هنوز مبهم است که نباید در مورد آن به دولت فشار آورد تا حرفی یا عددی را قبل از زمانی که ضرورت داشته باشد، افشا کند. به طور مثال اعداد اولیه ۸۱ هزار تومان به ازای هر نفر است که البته دو دهک پایینی ۱۰ یا ۱۵ درصد بیشتر خواهند گرفت، اما اینکه این پول برای چند ماه است هنوز مشخص نیست.

باهنر با بیان این‌که حساب و صندوق پروژه بزرگ هدفمند شدن یارانه‌ها مستقل است، تصریح کرد: پولی که در داخل صندوق هدفمند شدن یارانه‌ها ریخته می‌شود، جایی غیر از آنچه پیش‌بینی شده خرج نخواهد شد و صندوقی مستقل خواهد بود، یعنی نه از بودجه دولت داخل آن می‌شود و نه از آن صرف مصارف دولت خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: بودجه هدفمند شدن یارانه‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود، ۵۰ درصد آن به صورت نقدی و غیرنقدی به اقتصاد خانوار تزریق می‌شود، ۳۰ درصد به بنگاه‌های اقتصادی و ۲۰ درصد به خاطر این‌که دولت بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی است برای هزینه‌های دولت اختصاص داده می‌شود که البته جای مانور ۱۰ درصدی برای دولت قائل شده‌ایم. وی افزود: ما دولت را موظف کرده‌ایم مسیر هدفمند شدن یارانه‌ها را پنج ساله یعنی تا پایان برنامه پنجم تنظیم کند که این موضوع کار خطیر و سخت است و باید در این مسیر به دولت کمک و برای آن دعا کرد.

این نماینده مجلس در همین حال هدفمندی یارانه‌ها را مساله مهم و اساسی کشور خواند و گفت:‌ همه باید دست به دست هم دهیم تا این پروژه سنگین و اجتناب‌ناپذیر عملیاتی شود.