یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال شکل‌گیری تشکل جدیدی از اصولگرایان منتقد و اصلاح‌طلبان گفت که عملا چنین اتفاقی افتاده و عقلای اصولگرا و اصلاح‌طلب، اتحاد نانوشته‌ای با هم پیدا کرده‌اند. علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در این‌باره که آیا اصولگرایان منتقد و اصلاح‌طلبان می‌خواهند تشکل رسمی جدیدی تشکیل بدهند اطلاعی ندارم و چیزی در این‌باره نشنیده‌ام، اما احتمال شکل‌گیری چنین تشکلی وجود دارد؛ گرچه نمی‌دانم که تا چه حد این دو گروه در این قضیه جدی هستند.

وی افزود: اساسا من خودم این دسته‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارم و معتقدم کسانی که به یک سلسله اصول و مبانی مشخصی پایبند هستند می‌توانند تشکل جدیدی را شکل دهند، اعم از اینکه اصولگرا باشند یا اصلاح‌طلب.

نماینده تهران در خانه ملت تاکید کرد: در حال حاضر ما بین اصلاح‌طلبان افرادی را داریم که اصولگراتر از بعضی اصولگرایان هستند و همچنین در بین اصولگرایان هم کسانی هستند که اصلاح‌طلب‌تر از برخی اصلاح‌طلبان هستند. بنابراین این نامگذاری‌ها معیار و ملاک درستی نیست. مطهری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من مساله مهم این است که افراد چه مبانی فکری دارند و تا چه حد به این مبانی و اصول پایبند هستند.