اجرای «دورکاری» در تهران به طور جد دنبال می‌شود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ نیروی انسانی رییس‌جمهور به موضوع «دورکاری» در کلانشهرها اشاره کرد و افزود: موضوع دورکاری در تهران به طور جد دنبال می‌شود تا یکسری مشاغل عمومی و خصوصی که امکانش وجود دارد، به صورت دورکار اقدامات خود را انجام دهند. به گزارش ایسنا، لطف‌الله فروزنده در حاشیه همایش علمی توانمندسازی کارکنان نیروی انتظامی در رابطه با استخدام نیروهای شرکتی اظهار کرد: در رابطه با نیروهای شرکتی در کارهای غیرحجمی، چیزی به نام «دستگاه واسطه» برای انعقاد قرارداد کاری وجود ندارد. وی افزود: باید دستگاه‌ها به صورت مستقیم نیروهای شرکتی که در کارهای غیرحجمی همچون کارشناسان، پزشکان و پرستاران هستند، قرارداد منعقد کنند و چیزی به نام دستگاه واسطه در این باره وجود ندارد.

وی افزود: همچنین در رابطه با فعالیت‌های حجمی که مربوط به ارائه خدمات است، طبق آیین‌نامه ماده ۲۲ استخدامی کشوری عمل می‌شود که براساس آن نیروهایی که در کارهای حجمی هستند، با تشکیل شرکت‌های تعاونی و خرید سهام، هیات مدیره این شرکت‌ها را انتخاب می‌کنند و مدیریت، موضوع تسهیلات و قراردادها را انجام می‌دهد.

وی در رابطه با دولت الکترونیک هم اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهای دولت دهم موضوع دولت الکترونیک است که بناست خدماتی که به مردم ارائه می‌کنیم، کاملا الکترونیکی باشد. وی با بیان اینکه یک پورتال برای خدمات الکترونیکی به مردم مشخص شده است، اضافه کرد: برنامه دولت این است که این پورتال تعاملی شود که در حال حاضر حدود ۷۰ خدمت در این پورتال به مردم ارائه می‌شود و ۲۳ خدمت دیگر نیز تا پایان سال جاری فعال خواهد شد.

فروزنده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار پیشخوان روستایی در کشور وجود دارد که به روستاییان خدمات ارائه می‌دهد که مدنظر داریم موضوع پیشخوان در روستاهای کشور را از لحاظ کمی و کیفی تقویت کنیم تا مردم از طریق پیشخوان‌ها خدمات دریافت کنند.