رییس قوه قضائیه: همه مردم در هدفمندسازی یارانه‌ها همکاری کنند

اصناف مراقب باشند که محتکران سوءاستفاده نکنند

رییس قوه قضائیه گفت: متاسفانه زمانی در کشور کسانی در مقام کم‌رنگ کردن جایگاه شهید و شهادت بودند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در اولین روز سفر خود به استان کهکیلویه و بویراحمد پیش از ظهردیروز طی سخنانی در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران با اشاره به موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: این کار بزرگی است که شروع شده و دولت عزم خود را برای انجام آن جزم کرده است.

البته طبعا، تبعاتی هم خواهد داشت، اما از همه مردم شریف می‌خواهیم که در این زمینه همکاری کنند. وی با بیان اینکه «دستگاه قضایی نیز در جایی که به آن مرتبط است کمک خواهد کرد» افزود: از همه اصناف می‌خواهیم که تمام همت خود را برای کمک به اجرای این طرح به کار گیرند.

گرچه می‌دانیم که ممکن است مورد شوک این قضیه قرار گیرند، اما باید تلاش کنند که برخی افراد ناسالم دست به سوءاستفاده از این جریان نزنند و با احتکار و انباشتن کالاهای مورد نیاز مردم موجب آزار آنان نشوند. وی تاکید کرد: اصناف نباید اجازه دهند که برخی افراد موجب برهم زدن این جریان و ایجاد مشکل شوند. رییس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: ما از طرف کشورهایی که از اوایل انقلاب با ما دشمنی داشته‌اند، مورد تحریم قرار گرفته‌ایم و مشکلاتی هست، اما اراده ملت در مقابل همه این مسائل وجود دارد.

گلوگاه‌هایی برای فشار وجود دارد

همچنین به گزارش ایلنا رییس قوه ‌قضائیه در جمع قضات و کارکنان دادگستری این استان تاکید کرد: اینکه کسانی فکر کنند می‌توانند با عناوین، وجوهات و اعتبارات سپری برای خود بسازند خیال باطلی است و ما تا آخر این مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. وی با بیان اینکه استقلال کار قضایی دشوار است، اما بر گردن ما نهاده شده است، اظهار کرد: بنده در حد توان برای این مساله مایه گذاشته و تلاش کرده ام که این استقلال حفظ شود.

آیت‌الله لاریجانی گفت: همه می دانند که گلوگاه‌هایی برای وارد آوردن فشار به دستگاه قضایی وجود دارد، اما ما تاکنون در برابر آنها ایستاده و در این خصوص شاهد نتایج خوبی هم هستیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود، بودجه قوه‌قضائیه را متناسب با شان دستگاه قضایی ندانست و اظهار کرد: معتقدم این بودجه با شان و اهدافی که در قانون اساسی برای این دستگاه بیان شده همخوانی ندارد و طبیعتا این توقع که بودجه متناسب با اهداف و وظایف این دستگاه باشد، منطقی و بجا است.