لاریجانی: با شلوغ کاری 1+5 عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس مجلس با اشاره به مذاکرات پیش روی ایران با ۱+۵ تاکید کرد: قرار نیست با شلوغ کردن و حرف‌های گنده زدن، جمهوری اسلامی پای خود را پس بکشد، ایران از منافع خود یک گام هم عقب‌نشینی نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی عصر روز پنج‌شنبه با حضور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی در ارومیه، با اشاره به مذاکرات پیش روی ایران و کشورهای ۱+۵ اظهار داشت: مجموعه قدرت نظام اسلامی و شرایط کشور به گونه‌ای شده که دیگران نگاه ریب آمیز به ایران دارند.

وی گفت: برداشت من این است که در یک سال و نیم اخیر، برای دخالت در امور ایران حریص شده اند؛ هر چند در برخی جاها رهبری به آنها سیلی محکمی زد و به کما رفتند، اما آنها برای دخالت در امور کشور حریص هستند و این از بیمار گونه عمل کردن آنها در دیپلماسی و صدور قطعنامه اخیر و لجبازی و رفتار ماجراجویانه مشخص است. رییس مجلس با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها از دو کشور برزیل و ترکیه برای توافق در مساله هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران گفت: تعجب‌آور است خودشان به این دو کشور نامه نوشتند اما ظرف دو هفته قطعنامه صادر کردند.

لاریجانی تاکید کرد: در مذاکرات آینده قرار نیست با شلوغ کردن و حرف‌های گنده زدن جمهوری اسلامی پای خود را پس بکشد و جمهوری اسلامی ایران از منافع خود حتی یک گام عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دیدار لاریجانی با اقلیت مجلس

در تحولی دیگر، اعضای هیات‌رییسه فراکسیون اقلیت مجلس به مناسبت عید غدیر با علی لاریجانی دیدار کردند.

در این جلسه اعضای هیات‌رییسه فراکسیون خط امام، تحلیل خود را از شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برنامه پنجم ارائه کردند.

لاریجانی نیز در این دیدار درباره روند رسیدگی به لایحه پنجم بیان داشت: در بررسی کمیسیون تلفیق برخی نقاط ضعف لایحه مرتفع شده هر چند ایده‌آل نیست، اما با حضور فعال نمایندگان در مجلس در طول رسیدگی، سامان بهتری یافته است. وی جایگاه مجلس را در قانون اساسی به عنوان مرجع اصلی قانونگذاری پراهمیت عنوان کرد و گفت: لازم است همگی با انسجام در حفظ این جایگاه مطابق قانون اساسی تلاش نماییم.

لاریجانی عنصر اصلی وحدت بخش در کشور و عامل مهم صیانت از حقوق ملت و قانون اساسی را ولایت فقیه دانست که همه نیروهای اصیل و خدوم در کشور باید با محوریت رهبری معظم مسیر حرکت انقلاب را پیگیری نمایند.