«محمود احمدی‌نژاد» در ادامه سفر استانی خود به زنجان تاکید کرد که ایران اسلامی هیچ هراسی از سپر موشکی دشمن ندارد.

رییس‌جمهور که در جمع خانواده شهدا و ایثارگران استان زنجان سخن می‌گفت، تصریح کرد:‌ هیچ قدرتی در دنیا جرات آنکه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، نخواهد داشت. به گزارش ایرنا،‌ رییس‌جمهور به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان و پرسش خبرنگاری در خصوص «برنامه ناتو برای قرار دادن سپر موشکی در کشورهای همسایه ایران و اینکه آیا ایران توان دفاع در برابر آن را خواهد داشت»، اشاره کرد و گفت: به این خبرنگار تاکید کردم که هیچ وقت از این مساله احساس خطر نمی‌کنیم؛ زیرا دلیلی ندارد. رییس‌جمهور تصریح کرد: می‌گویند با سپر دفاع موشکی می‌خواهند جلوی نفوذ ایران را بگیرند که این هم از اشتباهات بزرگ آنان محسوب می‌شود. احمدی‌نژاد در ادامه گفت: به گونه‌ای صحبت می‌کنند که ایران با موشک در دنیا در حال پیشرفت است؛ در حالی که دشمن به هر جای دنیا که قدم بگذارد می‌تواند آرمان و فرهنگ با شکوه ملت ایران را مشاهده کند. احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که دشمنان از آن می‌ترسند بمب اتم و سلاح نیست؛ حتی قدرت اقتصادی و سیاسی هم نیست، بلکه آنان از حضور پررنگ ایثار در میان یک ملت تمدن ساز هراس دارند.

افزایش بودجه کشور به دلیل افزایش قیمت نفت حرفی عوام‌فریبانه است

به گزارش مهر، رییس‌جمهوری اسلامی ایران افزایش بودجه کشور به دلیل افزایش قیمت نفت را حرفی عوام‌فریبانه خواند و تاکید کرد: ارز را که نمی توان در داخل مصرف کرد، ارز حاصل از قیمت بالای نفت صرف واردات می‌شود؛ به‌علاوه اینکه وقتی قیمت نفت بالا می‌رود قیمت تمام کالاها هم در سطح دنیا افزایش می‌یابد. دلیل پیشرفت کارها در چند سال اخیر صرفه‌جویی، کار درست و دلسوزی‌های بیشتر بوده است.

هر چقدر کارخانه می‌سازیم باز بیکار داریم

همچنین به گزارش ایسنا وی ادامه داد: به نظر من ما باید دنبال الگوهای بومی خود باشیم که اسلامی و ایرانی است. ۵۰ سال است که در ریلی حرکت می‌کنیم که وارداتی است و مبتنی بر الگوهای غربی می‌باشد. سرعت‌مان هم در این مسیر زیاد است؛ اما هر چه کارخانه می‌سازیم باز بیکار وجود دارد، و هر چه کار می‌کنیم باز عقبیم. ما باید الگوی پیشرفت و سازندگی را مبتنی بر فرهنگ و توانمندی‌های خود تنظیم کنیم. به همین دلیل است که الگوی اسلامی - ایرانی مطرح شده است. الگوهای وارداتی در جهت منافع خودشان است و ما را وابسته‌تر می‌کند.