دادستان تهران ضمن محکومیت حادثه تروریستی روز دوشنبه گذشته ابراز امیدواری کرد که این پرونده به سرنوشت پرونده ترور استاد علی محمدی دچار نشود. به گزارش ایلنا، عباس جعفری‌ دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای اطفال به ترور روز دوشنبه گذشته در شهر تهران اشاره کرد و گفت: امیدوارم پلیس و دستگاه‌های امنیتی با قاطعیت بیشتر این خائنین را شناسایی و به سزای اعمال خود برسانند و امیدوارم این پرونده به سرنوشت پرونده استاد علی محمدی دچار نشود و خائنین به ملت هرچه سریعتر شناسایی شوند و قابل قبول نیست که پرونده‌ها اینگونه شود. وی در ادامه سخنان خود به حوادث رخ داده برای ماموران نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دوشنبه شب گذشته شنیدم که به یک مامور نیروی انتظامی حمله شده و وی را به شهادت رسانده‌اند. بارها گفته‌ام که اگر ما تهاجم نکنیم مجرمان به ما حمله می‌کنند و باید سرپنجه عدالت گلوی مجرمان را بفشارد زمانی که مجرمان می‌دانند ما کوتاه می‌آییم‌، فعالیت مجرمانه خود را بیشتر می‌کنند. دادستان تهران از بازپرسان و همکاران قضایی خود خواست که جرائم قتل‌های شنیع، سرقت، تجاوز به عنف و تعرض به ماموران را مهار کنند‌. وی ادامه داد: اگر مجرمان در حین ارتکاب چنین جرائمی در مقابل خود سدی نبینند جری‌تر شده و فعالیت‌های مجرمانه را با جرئت بیشتری انجام می‌دهند. اما امیدوارم این پرونده نیز مانند پرونده میدان کاج سریعا رسیدگی و مجرم به سزای اعمال خود برسد.

شناسایی متهمان پرونده تجاوز به عنف یک دختر

دولت‌آبادی از شناسایی متهامان پرونده تجاوز به عنف یک دختر جوان خبر داد و گفت: خانمی را در اطراف تهران سوار ماشین کرده و به منطقه دور برده و بعد از انجام عمل شنیع وی را رها کرده‌اند که خوشبختانه متهمان این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند و قطعا با جدیت با آنها برخورد خواهد شد.

توصیه به مطبوعات

دادستان تهران در ادامه صحبت‌های خود به بیان توصیه‌‌هایی به مطبوعات پرداخت و گفت: چندی پیش در مطبوعات منتشر شد که فلان مقام قضائی قاضی ویژه پرونده مهدی هاشمی شده است. از کسی که خبر را منتشر کرده پرسیدم آیا شما نمی‌توانستید صحت این مساله را از مقامات قضائی پرس‌وجو کنید؟ گفت فلان آقا گفته و من به آن جواب دادم که مگر فلان آقا وحی منزل است؟ نمی‌شود که هر کس هر چه به دهانش یا ذهنش رسید منتشر کند. ما گوینده خبر و رسانه منتشر کننده آن خبر را هم تعقیب می‌کنیم.

کوبیدن قضات پاکدامن دور از انصاف است

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: خبر دیگری که در مطبوعات منتشر شد درباره رسیدگی قضات بود. اولا وجود چند قاضی مشکل‌دار به معنای فساد آن دستگاه نیست، چرا قضاتی که با وجدان کار می‌کنند را دچار استرس روحی می‌کنیم؟ در همه کشورها و در همه بخش‌ها افراد فاسد وجود دارند و مختص ایران نیست‌، اما اینکه یک قشر زحمتکش را اینگونه مورد تهمت قرار دهیم، درست نیست.