خبرگزاری‌های مختلف جهان جالب‌ترین بخش‌های اسناد ویکی لیکس را منتشر کرده‌اند که بر این اساس سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا شخصی «بی‌لیاقت، از خود راضی و فاقد کارآیی» توصیف شده است. نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه «خودکامه و نازک نارنجی» و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شخصی که از هرگونه ریسکی پرهیز می‌کند، خوانده شده است. از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به عنوان شخصی «کمال گرا و معتاد به کار» نام برده شده است. حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان شخصی «ضعیف که دچار مالیخولیا است» توصیف شده است و ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه سرگروه و سر کرده یک دار و دسته و دولت روسیه یک دولت عملا مافیایی توصیف شده است.

بررسی مطبوعات از میان هزاران صفحه از اسناد ویکی‌لیکس تاکنون حواشی دیگری از پشت پرده دیپلماسی را نیز برملا کرده که بخشی از آن در زیر می‌آید:

نیویورک‌تایمز از قول اسناد ویکی‌لیکس: ملک عبدالله عربستان در مورد آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری پاکستان گفته‌است: «سر کشور که گندیده باشد کل بدن هم می‌گندد.» بنا بر این گزارش، ملک عبدالله، آقای زرداری را بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت پاکستان می‌داند و او را «سر گندیده» می‌داند.

خبرگزاری آلمان: بنا به اسناد ویکی‌لیکس، معمر قذافی، رییس‌جمهوری لیبی هیچ‌گاه بدون همراهی یک پرستار بلوند اوکراینی سفر نمی‌کند. در یکی از مکاتبات سفارت آمریکا در طرابلس آمده که «گالینا کولوتنیتسکا، پرستار بلوند اوکراینی تنها فرد از تیم چهار نفره پرستاران اوکراینی معمر قذافی است که از روال کاری آقای قذافی خبر دارد.» این سند می‌افزاید که «برخی منابع مدعی‌اند که این پرستار و معمر قذافی رابطه‌ای رمانتیک دارند.» معمر قذافی که ۴۱ سال است بر لیبی حکومت می‌کند همواره در سفرهای خود تیمی از محافظان زن را نیز به‌همراه می‌برد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» بر پایه اسناد ویکی‌لیکس می‌نویسد: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در مورد «سلامت عقلی» کریستینا فرناندز دکیرشنر، رییس‌جمهوری آرژانتین مشکوک شده و از منابعی خواسته‌است تا در این مورد به او اطلاع‌رسانی کنند.