دفاعیه مدیرمسوول «ایران» متضمن توهین به افراد است

دادستان تهران با اشاره به دادگاه مدیرمسوول روزنامه ایران اظهار کرد، رسانه‌هایی که متن لایحه دفاعیه متهم را به طور کامل منتشر کرد‌ه‌اند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، او در عین حال تاکید کرد که این موضوع به معنای دفاع از «مهدی‌هاشمی» نیست. به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در یک نشست خبری درباره اطلاعیه دادستانی تهران نسبت به انتشار لایحه دفاعیه مدیر مسوول روزنامه ایران، اظهار کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که انتشار خبر دادگاه‌ها باید در چارچوب مقررات باشد. درباره این پرونده دادگاه ساعت ۱۳:۳۰ به اتمام رسیده است. سایت روزنامه ایران متن لایحه را ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه روی سایت قرار داده است. وی ادامه داد: در رابطه با این پرونده هنوز حکمی صادر نشده بود و هیات منصفه تنها بخشی از دادگاه است و رای دادگاه در این زمینه حائز اهمیت است.

مرخصی یک امتیاز به زندانی است

در ادامه این نشست وی در پاسخ به این سوال که چرا به افرادی مثل سحر‌خیز، زیدآبادی و باستانی هنوز مرخصی داده نشده، گفت: از نظر ما مرخصی وقتی امکان‌پذیر است که آنها اصلاح شده باشند. اگر کسی که محکوم شده بیاید بیرون دوباره مرتکب جرایم جدید شود اینکه مبنای منطقی ندارد، مرخصی که بعضی‌ها می‌گویند حق زندانی است به نظر ما یک امتیاز است و ما وقتی امتیاز می دهیم یا در قبالش اصلاح صورت گرفته باشد یا مغایرتی با محکومیت نداشته باشد.

آخرین وضعیت تاجیک و خسروانی

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده «نازنین خسروانی» و «تاجیک» گفت: من هفته گذشته با خانم خسروانی ملاقات کردم و به او گفتم فکر می‌کنید چه در مورد شما می‌گویند؟ شما اسیر دست یک مشت آدم‌های مخالف حکومت شده‌اید. ایشان جرم‌های امنیتی دارند برخی از آنها را نیز قبول دارند و تحقیقات هم دارد انجام می‌شود. ولی مادرشان متاسفانه مرتب دارد مصاحبه می‌کند و من به مادرشان گفتم اگر می‌خواهی به دخترت کمک کنی بهتر است به ضد انقلاب و جریانات مخالف حکومت کمک نکنی و یقین بدانید ما تاکید کردیم به تحقیقات سرعت ببخشند تا زودتر تعیین تکلیف شوند. در مورد تاجیک هم کارهایشان تقریبا تمام شده منتها در مورد اتهامش تا زمان دادگاه صحبت نمی‌کنیم.

پلمب مرکز دوبله شبکه فارسی‌وان

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده پلمب مرکز دوبله شبکه فارسی وان گفت: این مرکز با هدف کمک به جریان ضدانقلاب وظیفه دوبله فیلم‌های شبکه فارسی وان را در دفتری واقع در مرکز شهر تهران بر عهده داشت.

دادستان تهران با بیان اینکه در این پرونده ۵ نفر دستگیر و این مرکز پلمب شد، گفت: در داخل این مرکز دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای وجود داشته است که برای دادستانی جای سوال دارد که چگونه این تجهیزات پیشرفته وارد کشور شده و در این مرکز نصب شده است.