اطلاعیه ای مشترک در حمایت از اصولگرایی

در پی برگزاری جلسه‌ مشترک کمیته‌ جامعتین با تعدادی دیگر از اصولگرایان، نتایج این جلسه در قالب بیانیه‌ای از سوی آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی منتشر شد. به گزارش ایسنا از حدود ۵ ماه پیش کمیته مشترک جامعتین در راستای وحدت جریان اصولگرا پس از جلسه مشترک جامعتین با حضورآیت‌الله یزدی دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد و این کمیته مشترک تاکنون جلساتی را برگزار کرده و همچنین با تعدادی از اصولگرایان نیز دیدار و گفت‌وگو داشته است.

در پی جلسه روز پنج‌شنبه دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر حمایت قاطع از همه نیروهای جریان اصولگرا و مقابله با جریان فتنه اعلام کردند: با تشکیل کمیته‌ای به فعالیت‌های خود سرعت بخشیده و از راه‌های مختلف برای تحقق وحدت اصولگرایان تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در این اطلاعیه آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان گذشته اصطلاح اصولگرایی را وارد حوزه ادبیات کشور کردند، در شرایطی که فضای سیاسی و فرهنگی جامعه از اندیشه‌های آلوده التقاطی تیره و تار شده بود.

واژه اصولگرایی و تبیین آن توسط معظم له نسیم نوید بخش و روشنگری بود که مرزهای فکری و سیاسی جامعه را شفاف و جدا کرد و جریان مبارکی را در جامعه آورد که مورد استقبال گسترده ملت هوشمند ما واقع شد و در مناسبت‌های مختلف آن را مورد تایید قرار داد.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: امروز نظام اسلامی و کشور و ملت عزیز ما که از یک طرف با تهدید و تحمیل‌های مستکبرانه و تحریم‌های ظالمانه و از طرف دیگر با توطئه و فتنه‌های داخلی روبه‌رو است و حوادث عبرت آموز سال گذشته را پشت سر گذاشته است، مصمم است به پیروی از پیشوای هوشمند و رشید خود با استواری و با تمام توان از ارزش‌های الهی و جوشیده از خون شهیدانش پاسداری کند و روزنه‌های امید را به روی شیاطین خارجی و فتنه‌گران داخلی مسدود نماید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز که از تشکل‌های روحانی مورد تایید امام و رهبری بوده و می‌باشند و در شرایط سخت گذشته به‌ وظایف دینی و انقلابی خود و به نمایندگی از طرف اکثریت روحانیت معظم کشور عمل کرده‌اند، خود را متعهد می‌دانند تا بر اساس تکلیف شرعی و رسالت ملی و انقلابی وظیفه خود را همانند گذشته انجام داده و با تقویت و استمرار اصول ارزشی و ماندگار نظام اسلامی خط اصیل و ناب اصولگرایی را پاس دارند.

در بخش دیگر این بیانیه مشترک آمده است: بدین منظور از ابتدای سال‌جاری به تشکیل کمیته مشترکی همت گماشته و در جلسات متعدد به بررسی موقعیت، شناخت آسیب‌ها و فرصت‌ها پرداختند که در زیر به اهم آنها اشاره می‌کنیم:

۱- روحانیت شیعی با سابقه‌ای بیش از هزار سال، در جریانات مختلف فرهنگی و سیاسی پیشتاز بوده است و با اعتمادی که مردم مسلمان به این قشر ارجمند داشته‌اند، کارهای بزرگی را انجام داده که در تاریخ معاصر، انقلاب بزرگ اسلامی ایران نمونه‌ای از این اقدام است.

۲- روحانیت نه به‌عنوان یک حزب یا گروه سیاسی، بلکه به‌عنوان یک جریان مستقل اسلامی و دینی متعلق به همه کسانی است که اسلام را از بن دندان و با همه وجود پذیرفته‌اند. از همین منظر به همه دلدادگان به آرمان‌های اسلام و انقلاب، فعالان و دلسوزان عرصه سیاست به‌ویژه خواص بصیر توصیه می‌کنیم بر محور اصولی که رهبر فرزانه انقلاب ترسیم فرموده‌اند، گردآیند.

۳- هدف نهایی و اصلی وفاداران به انقلاب اسلامی، تحقق آرمان‌ها و اهداف والای اسلامی است، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت با تاکید بر این اصل و با اذعان به این امر که اصولگرایی یعنی پاسداری از اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله)، اقدام به تعریفی جامع از اصولگرایی بر مبنای آموزه‌های دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نموده که با نظر خواهی از دیگر صاحبنظران و تکمیل آن، به زودی آن را اعلام می‌نمایند.

۴- وحدت کلیه نیروهای مومن و متعقد به نظام اسلامی به ویژه خواص بصیر، ضروری ترین نیاز امروز جامعه ما است و تلاش صادقانه همه فعالان و دلسوزان برای حفاظت از این امر اساسی و مهم، اصلی ترین وظیفه اصولگرایانه است.

۵- دشمنان انقلاب و مردم مسلمان ایران پیوسته در پی ایجاد اختلاف، بدبینی و فتنه‌انگیزی بین قاطبه مردم، مردم و نخبگان، مردم و حاکمیت و نظام بوده‌اند، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با این فتنه‌ها و ایجاد تقویت وحدت، با تشکیل کمیته فوق به فعالیت‌های خود سرعت بخشیده و از راه‌های مختلف برای تحقق این اصل برجسته اسلامی تلاش می‌نمایند.

۶- خوشبختانه طی هفته‌های اخیر و به‌دنبال تاکیدات مکرر رهبری معظم، اقدامات و نشست‌های مختلفی در راستای همگرایی بیشتر و وحدت بین نیروهای متعهد صورت گرفته که بدینوسیله ضمن تقدیر و سپاس، بر ادامه این نشست‌ها و پیگیری و برداشتن گام‌های عملی موثر تاکید می‌نماییم.

۷- در راستای اهداف فوق، روز گذشته از جمعی از فعالان و چهره‌های برجسته اصولگرا دعوت به‌عمل آمد و ضمن تشریح و تبیین مواضع خود و استماع دیدگاه‌ها و نظرات آنان، به لطف خداوند شاهد مواضع هوشمندانه، متعهدانه و دلسوزانه آنان بودیم که در ادامه مقرر شد تا در این راستا تشریک مساعی بیشتری صورت گرفته و نشست‌ها و اقدامات وسیع‌تری انجام پذیرد.

۸- خوشبختانه و با عنایت خداوند از آن هنگام که مردم اداره امور کشور را به جریان اصولگرا سپردند، نمایندگان این جریان در عرصه‌های مختلف، خدمات ارزشمندی را به ویژه به مردم نقاط محروم ارائه داده‌اند و همچنین در سطح بین‌المللی با قدرت و شهامت از اصول و ارزش‌های اسلامی دفاع کرده‌اند که همه این خدمات به تقویت اصولگرایی در حوزه افکار عمومی انجامیده است. جامعه مدرسین و جامعه روحانیت از همه اصولگرایان خدوم با قاطعیت حمایت می‌کنند.

این بیانیه به امضای محمد رضا مهدوی‌کنی، دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران ومحمد یزدی، رییس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده است.