اهل سنت چابهار با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز، ضمن محکوم کردن جنایت پلید تروریستی در روز تاسوعای حسینی این شهر، آمادگی خود را در پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، مردم و علمای اهل سنت مناطق نیکشهر، کنارک، سرباز و بخش‌های تابعه این شهرستان‌ها در این راهپیمایی، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق و اشرار مسلح اعدام باید گردند، این گونه اقدامات تروریستی را که با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی انجام می‌شود، محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین با حمل پارچه نوشته‌هایی در محکومیت این جنایت، آمادگی خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری اعلام کردند.

در این مراسم مولوی عبدالرحمن ملازهی در سخنانی با تسلیت این جنایت تروریستی به خانواده معظم شهدا، این اقدام کور و پلید را محکوم کرد.

وی گفت: دشمنان ملت ایران که در صحنه‌های مختلف با شکست مواجه شدند، امروز سعی دارند با اجیرکردن برخی عوامل مزدور در صفوف به هم پیوسته و وحدت آفرین مردم شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند، اما مزدورانی که این ننگ را برای همیشه تاریخ برای خود ثبت کردند، بدانند هرگز به این آرزوی ننگینشان نخواهند رسید.

در پایان این راهپیمایی، بیانیه‌ای در ۶ ماده در محکومیت این جنایت تروریستی قرائت شد که با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما مرزداران شرق کشور با تمسک به خدا، قرآن و پیامبر پیمان می‌بندیم که در سایه نظام جمهوری اسلامی وحدت خود را حفظ کرده و به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم اجازه ندهیم فضای عطرآگین وحدت اسلامی را مخدوش کنند.