قدردانی حزب‌الله از اظهارات مقام معظم رهبری درباره دادگاه ترور حریری

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای‌، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان را بیان روشنی از دیدگاه کسانی دانست که به صورت خالصانه و مستحکم از وحدت و مقاومت در جهان عرب و اسلام حمایت می‌کنند. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری العالم، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که موضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضع مخالفت با توطئه‌هایی است که از سوی آمریکا و دشمن صهیونیستی علیه منطقه طرح‌ریزی می‌شود و این موضع شجاعانه از حقوق ملت‌های منطقه ما در مقابله با توطئه‌های ظالمانه دشمنان حمایت می‌کند.

حزب الله تاکید کرده است که موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصول قانونی و سیاسی و با توجه به شرایط اتخاذ شده و برای قرار دادن مسائل در چارچوب و مسیر طبیعی و تفسیر آن برای افکار عمومی است.

در بیانیه حزب الله لبنان با بیان اینکه «موضع معظم له با تلاش‌های خوب سوریه ـ عربستان تعارضی ندارد»، خاطرنشان شده است: حضرت آیت الله خامنه‌ای از همگان دعوت کردند تا برای رویارویی با توطئه به عقل و حکمت رجوع کنند تا این امر به اختلاف و بحران بین فرزندان یک کشور تبدیل نشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه هفته جاری در دیدار شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی‌، امیر قطر و هیات همراه با اشاره به سخنان امیر قطر درباره اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور رای دادگاه ترور رفیق حریری خاطرنشان کردند: این دادگاه، دادگاهی فرمایشی است که هر حکمی بدهد، مردود است و امیدواریم طرف‌های تاثیرگذار و دخیل در لبنان، براساس عقل و حکمت عمل کنند تا این موضوع به یک مشکل تبدیل نشود.

ایشان با تاکید بر این که توطئه در لبنان به نتیجه نخواهد رسید، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسیار امیدواریم.