رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: اگر دولت به تعهدات خود در پرداخت یارانه بلیت مترو عمل نکند، سهم مردم و مسافران در پرداخت یارانه‌ها در نهایت قیمت بلیت مترو بیشتر می‌شود. به گزارش ایسنا، شکیب در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر و در جمع خبرنگاران در مورد بودجه‌های مترو در بخش عمرانی و پرداخت یارانه‌ها تاکید کرد: تعهد دولت در سال جاری و برای بودجه عمرانی ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که انصافا سهم و میزان کمک دولت نسبت به دولت‌های قبلی بیشتر بوده و تاکنون نیز ۱۹۰میلیارد تومان را پرداخت کرده است.

شکیب با اعلام اینکه دولت به طور متوسط در سال‌های اخیر حدود ۲۰۰ ـ ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش مترو کمک کرده است، یادآور شد: با این حال متروی تهران در بخش اقدامات عمرانی به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا بتواند به اهداف طرح ترافیک تهران برسد.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه دولت در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته هنوز به تعهد خود در زمینه یارانه بلیت مترو عمل نکرده است، اضافه کرد: قرار است که دولت به تعهد ۴۸ میلیارد تومانی خود بابت یارانه بلیت عمل کند و انتظار آن است که به این تعهد عاجلانه عمل شود تا مجبور نشویم سهم دولت را از مردم بگیریم.

شکیب با اشاره به منابع محدود درآمدی شهرداری خاطرنشان کرد: مردم، دولت و شهرداری هر کدام سهمی در پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس برعهده دارند؛ دولت یارانه می‌دهد و اعلام می‌کند که از مردم یارانه‌ای نگیرید، اما وقتی به تعهد خود عمل نمی‌کند، غیر مستقیم می‌گوید که این یارانه‌ را از مردم دریافت کنید. وی با اشاره به اعلام پرداخت حدود ۲۶ میلیارد تومان برای یارانه بلیت مترو و اتوبوس که توسط معاون عمرانی وزیر کشور در شب آغاز هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: طبق اطلاع ما هنوز این مبلغ پرداخت نشده و با توجه به روند پرداخت این مبلغ در ماه دهم سال امیدواریم هرچه زودتر مابقی آن پرداخت شود.