معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تاکید کرد که پروژه انتقال کارمندان از تهران بودجه چندانی به دولت تحمیل نخواهد کرد. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر گونه انتقال از تهران که براساس قانون باشد، توسط دولت تامین بودجه خواهد شد، افزود: بودجه انتقال کارمندان از دستگاه مربوطه تامین و به استان مورد نظر منتقل می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که افزایش حقوق یا رفاهیات کارمندان در این میان از چه محلی تامین می‌شود، گفت:‌ این گونه نیست که بودجه یک سازمان کاملا سر به سر باشد و با توجه به اختیاراتی که در یک سازمان وجود دارد و نیز اختیارات دولت، این گونه بودجه‌ها قابلیت تامین دارد.

ممبینی افزود: نکته دیگر این است که در یک بودجه‌ سه یا چهار هزار میلیارد تومانی موضوع افزایش حقوق کارمندان انتقالی که تعداد آن‌ها هم فعلا چندان چشمگیر نیست، عدد مورد توجهی نمی‌شود؛ بنابراین درباره تامین بودجه این موضوع نگرانی وجود ندارد.

البته وی در همین زمینه آخر هفته گذشته در بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌ها، سازما‌ن‌ها، موسسات دولتی و استانداری‌های سراسر کشور از آنها خواست اعتبار مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مشمول آیین‌نامه انتقال کارکنان از تهران را برآورد و به این معاونت اعلام کنند.

بر اساس این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی مبدا موظفند اعتبار مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مشمول آیین‌نامه فوق را برآورد کرده و به این معاونت اعلام کنند تا براساس قوانین و مقررات به دستگاه‌ مقصد منتقل شود. دستگاه‌های مقصد نیز موظفند به محض انتقال و شروع به کار کارکنان مذکور، نسبت به برقراری حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های قانونی آنان اقدام کنند تا در فاصله زمانی اجرای موارد فوق‌الذکر و انتقال اعتبار، وقفه‌ای در پرداخت حقوق و مزایای متعلقه آنان ایجاد نشود.