موساد عامل شهادت شهریاری

هفته‌نامه پرتغالی «اکسپرسو» در گزارشی از دخالت «موساد» سرویس مخفی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌نامه اکسپرسو چاپ پرتغال در شماره اخیر خود با انتشار گزارشی به قلم «سیمرمن» خبرنگار این هفته‌نامه در بیت المقدس فاش کرد که سرویس مخفی اسرائیل دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده است.

در این گزارش آمده است: سرویس مخفی اسرائیل بار دیگر مسوولان برنامه هسته‌ای را مورد هدف قرار داد. روسای سرویس مخفی اسرائیل در مقر آن در جلیله (شمال تل آویو) گردهم آمده و اظهار داشتند که این آخرین عملیات فرمانده فعلی موساد است. آنان در مورد قتل دانشمند ایرانی (مجید شهریاری) که اخیرا‌ در تهران رخ داد صحبت کردند. به نظر می‌آید که این قتل بخشی از عملیات دیگر موساد بوده است. فیزیکدان دیگری به نام فریدون عباسی نیز در یک عملیات مشابه زخمی شد.

بر اساس گزارش اکسپرسو، گوردن توماس متخصص انگلیسی که اخیرا‌ کتابی در مورد سرویس‌های اسرائیلی نوشته طی گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف افشا کرده است که اسرائیل مسوول این عملیات جدید بوده و هدف آن به تعویق انداختن برنامه‌ هسته‌ای ایران است. فرماندهی که ماموران موساد در خصوص آن صحبت می‌کردند، همان میر داگان (Meir Dagan)است که به زودی هشتمین سالگرد فرماندهی خود بر سازمان موساد را جشن گرفته و بازنشسته خواهد شد.

جاسوسان اسرائیلی فارسی صحبت می‌کنند

بنا به اظهارات گوردن توماس تمامی حملات سال‌های اخیر علیه شخصیت‌هایی که در رابطه با پروژه هسته‌ای ایران فعال بوده‌اند، توسط واحد کیدون (Kidon)صورت گرفته است. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت افشا کرده است که این واحد متشکل از ۳۸ مامور است که ۵ نفر آنان زن می‌باشند. پایگاه آنان واقع در صحرای نقب بوده و همگی ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند. آنان زبان‌های مختلفی ازجمله فارسی را صحبت می‌کنند و به طور متداول با هویت‌های جعلی به ایران وارد و از آن خارج می‌شوند.

تعقیب شهریاری از کره شمالی تا تهران

بر اساس گزارش خبر گزاری فارس به نقل از هفته نامه اکسپرسو، مجید شهریاری دانشمند ایرانی یک هفته قبل از شهادت به کره شمالی سفر کرده بود. وی در پرواز بازگشت به ایران توسط یک مامور موساد که در یک ماموریت جعلی کار می‌کرد شناسایی و پس از آن قدم به قدم تحت تعقیب قرار گرفت. برنامه‌ریزی دو عملیات اخیر در دفتر فرمانده سازمان میر داگان انجام شد.

در روز عملیات در تهران مردی موتورسوار در کنار خودرو دانشمند هسته‌ای توقف کرد و بمبی را به خودروی وی که در نزدیکی خانه‌اش بود متصل کرد. ۳۰ ثانیه بعد اتومبیل منفجر و مجید شهریاری دانشمند ایرانی کشته شد. تقریبا‌ در همان زمان در محل دیگری از شهر مردی موتورسوار مشابه همان اقدام را با اتومبیل یک دانشمند ایرانی دیگر به نام فریدون عباسی انجام داد. بمب به اتومبیل نصب و منفجر شد، ولی این فیزیکدان فقط مجروح شد.