چمران: اصلا مشاور رییس‌جمهور نبودم که برکنار شوم

رییس شورای شهر تهران که نامش در لیست مشاوران برکنار شده رییس‌جمهور اعلام شده بود، گفت که بنده ‌‌مشاور رییس‌جمهور نبودم که ‌لغو شده باشد. مهدی چمران رییس شورای شهر تهران که نام وی در لیست ‌۱۴ نفره مشاوران برکنار شده رییس‌جمهور اعلام شده بود، ‌در گفت‌وگو با «فارس» با بیان اینکه بنده ‌‌مشاور رییس‌جمهور نبودم که لغو شده باشد‌، گفت: احمدی‌نژاد در دولت نهم برای بنده حکم مشاور ‌صادر کرده بود؛ اما به دلیل اینکه طبق مصوبه مجلس، اعضای شورای شهر نمی‌توانند مشاوران رییس‌جمهور باشند، ‌این حکم خود به خود لغو شد.

وی تصریح کرد: به دلیل مصوبه مجلس، حتی آقای زریبافان و خانم سلطانخواه نیز در دوره شورای شهر دوم از سمت مشاور رییس‌جمهور کنار رفتند و در شورا ماندند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص اینکه آیا در دولت دهم برای شما حکم مشاور صادر شده بود؟ تاکید کرد که در دولت دهم هیچ‌‌گونه حکم مشاور رییس‌جمهور برای بنده صادر نشده ‌و اصلا نمی‌توانسته صادر شود، زیرا کسی که عضو شورا است، نمی‌تواند مشاور رییس‌جمهور باشد.

‌محمود احمدی‌نژاد رییس‌‌جمهور روز گذشته در نامه‌ای از خدمات و همکاری تعدادی از مشاوران خود ازجمله ‌مجتبی رحماندوست، ابوالفضل توکلی‌بینا، محمدرضا اعتمادیان، سید‌کاظم وزیری هامانه، محمد ستاری وفایی، مهدی چمران، محمد رویانیان، علی منتظری، مهدی شهید کلهر، علی‌اصغر زارعی، مهدی مصطفوی، داود دانش‌جعفری، حاج علی‌اکبری و سوسن کشاورز تقدیر و تشکر کرد و دوام توفیقات آنان را در سایر عرصه‌های خدمتگزاری به کشور، نظام و مردم خواستار شد.

رییس‌جمهور افراد جدیدی را جایگزین آنها خواهد کرد

اما در پی خداحافظی رییس‌جمهور با ۱۴ تن از مشاوران خود، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور، این تصمیم را یک امر کاملا طبیعی خواند و اظهارداشت: اتفاقی غیرعادی رخ نداده است.

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه برخی از این افراد پا به سن بازنشستگی گذاشته و در واقع خود متقاضی خداحافظی و کناره‌گیری از این سمت بودند، گفت: بعضی از آنها نیز مسوولیت‌های اجرایی داشتند و در جاهای مهمی مشغول به انجام وظیفه هستند و در واقع از حوزه مشاوره فاصله گرفته بودند و وقتی برای این موضوع نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه این یک موضوع کاملا عادی و طبیعی است، افزود: به طور طبیعی رییس‌جمهور افراد جدیدی را در حوزه مشاوره جایگزین آنها خواهد کرد.