هاشمی رفسنجانی: دانشگاه آزاد چنان ریشه دوانده که قابل صدمه زدن نیست

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحقق هدف اساسی دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر این شجره پاک و جوان چنان ریشه دوانده که قابل صدمه زدن نیست، چراکه همه ملت به نوعی خود را مدیون این یادگار امام راحل(ره) می‌دانند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیات امنای استانی منطقه ۱۱ (ایلام، کرمانشاه و کردستان) دانشگاه آزاد اسلامی، مرکززدایی را یکی از نیازهای اساسی و مبرم جامعه علمی و دانشگاهی کشور خواند و تاکید کرد: بر همین اساس در چند سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌قدم این امر مهم شده و با تشکیل هیات‌های امنای استانی تلاش دارد اختیارات اساسی علمی و آموزشی را در مراکز استان‌ها و شهرهای کشور گسترش دهد. رییس مجلس خبرگان رهبری با موفقیت‌آمیز خواندن تشکیل هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد و مرکززدایی هرچه بیشتر در این دانشگاه، تاکید کرد: این هیات‌ها باید از فرصت به وجود آمده‌ کمال استفاده را ببرند و با بومی‌سازی آموزش و پژوهش و استفاده از نخبگان و دانشمندان اقصی نقاط کشور، رشد علمی و پژوهشی جامعه و به‌تبع آن دانشگاه آزاد را تسریع بخشند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به لزوم تعامل جدی هیات‌های علمی و امنای دانشگاه با مراکز علمی داخلی و بین‌المللی بر لزوم کاربردی کردن دانش و پژوهش‌های انجام شده در کشور در جهت استفاده در صنعت و ایجاد ثروت و سرمایه تاکید کرد: مراکز دانشگاه آزاد در سراسر کشور می‌توانند با بهره‌گیری از اختراعات و ابداعات و حمایت از مبتکران جوان کشور بخشی از نیاز کشور به اشتغال و ایجاد تولید و ثروت را برعهده بگیرند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تعامل سازنده با رسانه‌ها و تریبون‌های موجود در کشور را یکی از راه‌های شناساندن خدمات و توانمندی دانشگاه آزاد به مردم خواند و تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه عظیم دانشگاه آزاد با نزدیک به ۶/۱ میلیون دانشجو و نزدیک به ۳ میلیون فارغ‌التحصیل می‌تواند کارهای بزرگی را در کشور به انجام رساند و این آمادگی را دارد که در کنار سایر بخش‌ها توسعه و پیشرفت کشور را تحقق بخشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شجره طیبه دانشگاه آزاد در هیچ مقطعی از تاسیس تاکنون بدون مشکل و مانع نبوده است، تاکید کرد: به حول و قوه الهی و پشتکار و صداقت مدیران و اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه، موانع مرتفع شده و خادمان و دانشجویان با امید و کوشش به افق‌های بلند و دوردست علمی و آموزشی کشور نظر داشته باشند.

رییس مجلس خبرگان رهبری هدف اساسی دانشگاه آزاد را به لطف خدا تحقق یافته خواند و افزود: در حال حاضر این شجره پاک و جوان چنان ریشه دوانده که قابل صدمه زدن نیست، چرا که همه ملت به نوعی خود را مدیون این یادگار امام راحل(ره) می‌دانند.