سردار روزبهانی: گشت«امنیت اخلاقی» جایگزین گشت ارشاد شد

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، با اعلام حذف کلمه «ارشاد» از ون‌های گشت ارشاد، اظهار کرد: گشت ارشاد با عنوان گشت «امنیت اخلاقی» فعالیت خود را همچون گذشته در کل کشور ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا، سردار احمد روزبهانی در حاشیه برنامه نظارت همگانی ۱۹۷ درباره فعالیت گشت ارشاد اظهار کرد: از این گشت‌ها، کلمه «ارشاد» را حذف کرده‌ایم و در کنار خودروهای ون کلمه پلیس امنیت اخلاقی مشاهده می‌شود، گشت پلیس امنیت اخلاقی در سراسر کشور همچون گذشته کار خود را ادامه می‌دهد که ماموریت آن در رابطه با برخورد با مزاحمت‌های خیابانی، آلودگی‌های صوتی، اراذل و اوباش، موارد اخلاقی و بد پوششی است.

وی درباره علت حذف کلمه ارشاد از گشت‌های پلیس نیز اظهار کرد: در آغاز به کار طرح گشت ارشاد در سال ۸۶ به علت بی‌اطلاعی افراد از این موضوع و این گشت‌ها اینگونه نامگذاری شده؛ اما در حال حاضر همه افراد از عملکرد این گشت‌ها مطلع هستند. روزبهانی ادامه داد: با حذف کلمه ارشاد از این گشت‌ها در نظر داشتیم که اگر ارشادی هم هست از سوی دستگاه‌های فرهنگی و با توجه به اقدامات آنها انجام شود. وی ادامه داد: گشت‌های پلیس امنیت اخلاقی در حوزه بد پوششی با افرادی که پوشش و آرایش مانکن گونه دارند و افرادی که به نوعی با قصد و غرض با چنین پوشش‌هایی در جامعه ظاهر می‌شوند، برخورد می‌کنند. روزبهانی درباره چگونگی برخورد ماموران پلیس با این افراد هم اظهار کرد: ماموران پلیس این افراد را به مقر خود هدایت کرده و با خانواده‌هایشان تماس می‌گیرند و در این حال این افراد با مشاور هم صحبت می‌کنند و در صورت لزوم از این افراد عکس‌ هم گرفته می‌شود.

دلایل بازداشت میهمانان تالار دشت بهشت

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر سردار احمد روزبهانی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با اشاره به خبر منتشر شده در مورد برگزاری یک میهمانی شبانه در تالار دشت بهشت مصادف با شب شهادت امام سجاد(ع) گفت: هر ساله مجوزی با شرایط خاص از سوی وزارت ارشاد و اماکن به برخی تالارها برای برپایی مراسم ژانویه داده می‌شود. وی گفت: این افراد می‌توانند تا ساعت ۳ شب مراسم خود را برگزار کنند، اما حق بیرون آمدن از تالارها را ندارند.رییس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی افزود: در مراسم آن شب تعدادی از ارامنه از تالار دشت بهشت خارج شده و اقدام به بدمستی کردند که با حضور ماموران پلیس دوتن از آنان دستگیر شدند.