در پی حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ایران ایر در ارومیه، تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر راه و ترابری را به هیات رییسه مجلس تقدیم کردند.

مهدی عیسی زاده، نماینده میاندوآب در مجلس به سایت «تابناک» گفت: این استیضاح با بیش از ۲۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس گردید. وی خاطرنشان کرد: استقبال از استیضاح بالا بود و برای جلوگیری از سیاسی شدن آن، قرار شد نمایندگان در صحن علنی ما را همراهی کنند. هر چند تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان غربی، ما را همراهی نکردند.

عیسی‌زاده اضافه کرد: افراد امضا کننده اعلام کردند به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهیم شد.

نماینده میاندوآب با اشاره به اینکه این استیضاح فقط به سقوط هواپیمای ارومیه مربوط نیست، تصریح کرد: آقای بهبهانی رکورددار سقوط هواپیما در دوران مدیریت خود هستند و در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که هنوز جای سقوط داریم. ضمن اینکه عدم توجه به توسعه راه‌های بین شهری و راه‌آهن از دیگر دلایل استیضاح است.

به گزارش تابناک، در بین استیضاح کنندگان اسامی نمایندگانی همچون عیسی زاده، ذاکر، قاضی پور، جعفرزاده، عثمانی، زنجانی، محمدزاده، مطهری (شبستر)، صمد فدایی، خدادادی، مقدسی، حسینی صدر، شعبانی، اکبریان، اکبرنژاد، رحمانی و حیدری به چشم می‌خورد.

کمیته چهار نفره برای پیگیری سقوط بوئینگ

در همین حال، ابوالقاسم رحمانی، عضو کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته‌ای چهارنفره در این کمیسیون برای پیگیری علت سانحه هوایی ارومیه و مشکلات صنعت هوایی خبر داد.

«ابوالقاسم رحمانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و ترابری ضمن بررسی عوامل اولیه سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایران ایر، قرار شد این هیات چهار نفره علت بروز این سانحه و سایر مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل هوایی را بررسی کند.

وی در خصوص آخرین اطلاعات اعلام شده درباره علت سانحه هوایی ارومیه افزود: باید اطلاعات و نتایج جعبه سیاه CVR

(نوار مکالمات خلبان با برج مراقبت) و FDR (پارامترهای پروازی نظیر سرعت، شتاب و ارتفاع هواپیما) اعلام شود، لذا تا آن زمان نمی‌توان درباره علت وقوع این سانحه نظر داد.

نماینده اقلید در مجلس ادامه داد: آن طور که توضیحات مسوولان وزارت راه نشان می‌دهد هواپیما بعد از بازگشت از فرودگاه ارومیه در زمان اوج‌گیری دچار افت ارتفاع شده و دچار سانحه شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه منابع لازم برای نوسازی ناوگان هوایی بود و اینکه بخش خصوصی چه اقدامی می‌تواند برای تحقق این امر انجام دهد.