عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد فرمولی توسط وزارت علوم به شورا برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: بر اساس این فرمول حدود ۵ سال سن بازنشستگی اساتید زیاد می‌شود و سن بازنشستگی استاد تمام به ۷۵ سال می‌رسد. منصور کبگانیان در گفت‌وگو با مهر در تشریح دستور جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرمولی را با توجه به رتبه‌های مختلف اعضای هیات علمی اعم از استادیار، دانشیار و استاد تمام پیشنهاد کرده بود تا بتوانیم تا جایی که ممکن است از اساتید دانشگاه‌ها به مدت طولانی‌تری استفاده کنیم. عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: تقریبا محتوای فرمول پیشنهادی وزارت علوم برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیات علمی به این شکل بود که حدود ۵ سال افزایش سن بازنشستگی را پیشنهاد کرده بودند. برداشتمان از این فرمول این است که سن بازنشستگی برای اعضای هیات علمی استاد تمام به ۷۵ سال می‌رسد که سن خیلی بالایی است، بنابراین به این ترتیب می‌شود از اعضای هیات علمی تا نهایت توانایی‌شان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: به علت نیاز ایران به دستیابی به جهش علمی و به دلیل ضرورت از دست ندادن اعضای هیات علمی خیلی نباید قید روی سن کاری اعضای هیات علمی گذاشته شود چون با توجه به برنامه‌ها و اقداماتی که در نقشه جامع علمی کشور طراحی شده است، نیاز به اعضای هیات علمی و محققان در دانشگاه‌ها به شدت ملاحظه می‌شود.

کبگانیان با بیان اینکه مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی اعضای هیات علمی استقبال کرده است به مهر گفت: راهبرد کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سن بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها این است که سن بازنشستگی اعضای هیات علمی را به حدی افزایش دهد تا نهایت امکان فیزیکی و فکری اعضای هیات علمی مورد استفاده قرار گیرد.

حضور احمدی‌نژاد در جلسات شورا پس از ۷۰ روز غیبت

همچنین به گزارش فارس، رییس‌جمهور کشور هم پس از ۷۰روز غیبت در جلسه سه‌شنبه شب گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شرکت کرد. بنا بر این گزارش، گفته می‌شد، نظر رییس‌جمهور در مورد بندهای ۵ و ۱۰ اساسنامه دانشگاه آزاد در غیبت وی موثر بوده است، اما بنا به گفته برخی منابع خبری، تاکیدهایی که بر حضور احمدی‌‌نژاد در این جلسات به‌عمل آمد، عامل حضور رییس‌جمهور در جلسه سه‌شنبه شب گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بوده است.